خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه پاکستان و کره جنوبی در خصوص اوضاع افغانستان
کد خبر :1001800414

11:44 1400/05/30


برچسب ها : پاکستان و کره جنوبی, تماس تلفنی, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه کره جنوبی,

شاه محمود قریشی و چونگ اویی یونگ وزرای امور خارجه پاکستان و کره جنوبی روز جمعه به صورت تلفنی در خصوص اوضاع افغانستان و حل سیاسی و جامع مسائل موجود در این کشور به رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی و چونگ اویی یونگ وزرای امور خارجه پاکستان و کره جنوبی روز جمعه به صورت تلفنی در خصوص اوضاع افغانستان و حل سیاسی و جامع مسائل موجود در این کشور به رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، چونگ اویی یونگ وزیر امور خارجه کره جنوبی روز گذشته در تماس با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود با وی در زمینه اوضاع امنیتی و سیاسی افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در جریان این گفتگوی تلفنی با اشاره به تحولات سریع و تغییرات گسترده در افغانستان ابراز داشت: اوضاع افغانستان در مدت زمان کوتاهی شاهد تغییرات گسترده ای بوده است و در شرایط فعلی تامین امنیت مردم افغانستان و حفظ حقوق آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه نسبت به همکاری های اسلام آباد برای خارج نمودن دیپلمات و شهروندان کره جنوبی از اغفانستان اطمینان بخشی نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این گفتگوی تلفنی با اشاره به سطح روابط میان دو کشور بر عزم پاکستان برای تقویت بیش از پیش مناسبات میان اسلام آباد و سئول تاکید ورزید.

چونگ اویی یونگ وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز در این گفتگوی تلفنی با تمجید از تلاش ها و اقدامات پاکستان در عملیات های صلح سازمان ملل متحد از شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت و بر عهده گرفتن نشست ماموریت صلح 2021 در دسامبر سال جاری که به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود دعوت به عمل آورد.

 

ارسال نظر

 
1