خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه پاکستان و لهستان در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات افغانستان
کد خبر :1786164231

10:46 1400/06/18


برچسب ها : پاکستان و لهستان, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه لهستان,

زبیگنیو راو وزیر امور خارجه لهستان روز گذشته با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| زبیگنیو راو وزیر امور خارجه لهستان روز گذشته با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این گفتگوی تلفنی پیرامون مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و ورشو و ابعاد مختلف تحولات افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزرای امور خارجه پاکستان و لهستان بر عزم دولت های خود برای تحکیم روابط و گسترش سطح همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف مورد علاقه تاکید ورزیده و خواهان توسعه روابط پارلمانی میان دو کشور شدند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت روابط با لهستان برای دولت پاکستان تاکید ورزید.

وی افزود: پاکستان به دلیل همسایگی با افغانستان از جنگ و درگیری های چهل سال زیان های شدیدی را متحمل شده است. برپایی صلح و ثبات در افغانستان نه تنها برای پاکستان بلکه به نفع تمام منطقه خواهد بود. وی ابراز امیدواری نمود اشتباهات گذشته مجددا تکرار نخواهد شد.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه اظهارات خود بر لزوم همکاری جامعه جهانی با افغانستان و پشتیبانی مالی و انسانی از این کشور تاکید نمود.

زبیگنیو راو وزیر امور خارجه لهستان نیز در این گفتگوی تلفنی از همکاری پاکستان در امر خروج شهروندان لهستانی از کابل از وزیر امور خارجه پاکستان و رهبران این کشور تقدیر و تشکر نمود و از شاه محمود قریشی برای سفر به لهستان دعوت به عمل آورد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز متقابلا همتای لهستانی خود را برای سفر به پاکستان دعوت نمود.

 

ارسال نظر

 
1