خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه پاکستان و دانمارک در خصوص تحولات افغانستان
کد خبر :1117146073

17:10 1400/05/25


برچسب ها : پاکستان و دانمارک, شاه محمود قریشی, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه دانمارک, یپه کوفود,

یپ کوفود وزیر امور خارجه دانمارک امروز دوشنبه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به صورت تلفنی در خصوص اوضاع افغانستان به بحث و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یپ کوفود وزیر امور خارجه دانمارک امروز دوشنبه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به صورت تلفنی در خصوص اوضاع افغانستان به بحث و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزرای امور خارجه پاکستان و دانمارک در جریان این گفتگوی پیرامون اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به تحولات دگرگون افغانستان و وضعیت امنیت در این کشور همتای دانمارکی خود را از تلاش ها و تعهدات اسلام آباد برای همکاری در تخلیه کامل کارکنان نمایندگی های دیپلماتیک، سازمان های بین المللی، رسانه ها و غیره از افغانستان آگاه ساخت و اعلام داشت: در پی درخواست دولت دانمارک، پاکستان شب گذشته برای خروج 431 تبعه افغان از کابل اقدام نمود و به همکاری های خود برای اعزام این افراد به دانمارک ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه بر اهمیت تعامل جامعه بین المللی با رهبران افغان تاکید ورزید و ابراز امیدواری نمود: رهبران افغانستان برای دستیابی به اهداف توافقنامه صلح و برپایی امنیت در کشور از همکاری های جامعه جهانی استقبال و بهره برداری کنند.

یپ کوفود وزیر امور خارجه دانمارک نیز در جریان گفتگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود از همکاری های دولت اسلام آباد با دانمارک در این برهه دشوار تقدیر نمود.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان همچنین از خواست دولت دانمارک برای امضای توافقنامه مشارکت سبز تمجید نمود و نسبت به پایان هرچه فوری آن ابراز امیدواری نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان بر دولت دانمارک تاکید نمود با بررسی بهبود اوضاع امنیتی در پاکستان سیاست های خود برای سفر شهروندان دانمارکی به پاکستان را مورد تجدید نظر قرار دهد.

وی در پایان از همتای دانمارکی خود برای سفر به پاکستان در زمان مناسب دعوت به عمل آورد.

 

ارسال نظر

 
1