خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه پاکستان و ایران پیرامون مناسبات دوجانبه
کد خبر :411385901

14:02 1401/08/25


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و ایران, حسین امیرعبداللهیان, دکتر حسین امیرعبداللهیان, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه ایران, وزیر امور خارجه پاکستان,

رؤسای دستگاه‌های دیپلماسی پاکستان و ایران امروز چهارشنبه به صورت تلفنی در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای به رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رؤسای دستگاه‌های دیپلماسی پاکستان و ایران امروز چهارشنبه به صورت تلفنی در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای به رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری و حسین امیر عبداللهیان وزرای امور خارجه پاکستان و ایران ظهر امروز در تماس تلفنی پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف بحث و گفتگو نمودند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در این گفتگوی تلفنی از موضع پاکستان در محکوم کردن حمله تروریستی داعش به حرم شاه‌چراغ(ع) تقدیر نمود.

وی با ابراز تأسف در خصوص سیل سهمگین اخیر در پاکستان تأکید نمود جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری و ارائه کمک جهت کاهش پیامدهای سیل برای مردم و دولت این کشور است.

وزیر امور خارجه ایران با ابراز رضایت نسبت به روابط رو به گسترش میان دو کشور بر لزوم توسعه همکاری‌ها جهت حل مسئله افغانستان به ویژه بحران پناهندگان تأکید ورزید.

در ادامه این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه میان پاکستان و ایران بر لزوم توسعه همکاری‌ها در تمام زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

بلاول بوتو زرداری همچنین بر مخالفت دولت خود با هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز و فعالیت‌های تروریستی به نام اعتراضات تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1