خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در خصوص مناسبات دوجانبه
کد خبر :476954434

09:50 1401/02/17


برچسب ها : آنتونی بلینکن, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آمریکا, تماس تلفنی, گفتگوی تلفنی, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه و گسترش سطح همکاری میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه و گسترش سطح همکاری میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه جدید پاکستان به صورت تلفنی به رایزنی پرداخت.

طبق بیانیه دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در این گفتگوی تلفنی بر عهده مقام وزیر خارجه را به بلاول بوتو زرداری تبریک گفت و بر عزم واشنگتن بر توسعه و تحکیم روابط میان پاکستان و آمریکا بر اساس منافع مشترک تاکید ورزید.

بلاول بوتو در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اینکه پاکستان و آمریکا دارای روابط دیرینه همه جانبه هستند ابراز داشت: برقراری روابط سازنده و پایدار میان دو کشور با حفظ احترام و منافع متقابل امری ضروری برای برپایی امنیت و ثبات و توسعه منطقه است.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید نمود چشم انداز اسلام آباد بر روی توسعه انسانی، ارتباط منطقه ای و روابط مسالمت آمیز و دوستانه با کشورهای همسایه متمرکز است.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان و آمریکا طی دو سال گذشته در زمینه مقابله با ویروس کرونا با یکدیگر همکاری داشته اند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این گفتگوی تلفنی از پاکستان برای شرکت در دومین نشست جهانی با موضوعیت کووید-19 که اواخر ماه جاری برگزار خواهد شد دعوت به عمل آورد.

وی علاوه بر این از پاکستان دعوت نمود در نشست جهانی امنیت غذایی  که 18 مه جاری(28 اردیبهشت ماه) در نیویورک منعقد خواهد شد شرکت نماید.

ارسال نظر

 
1