خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی نخست وزیران پاکستان و کانادا در خصوص چالش جهانی کرونا
کد خبر :1605062055

14:59 1399/02/15


برچسب ها : پاکستان و کانادا, تماس تلفنی, جاستین ترودو, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر کانادا,

عمران خان نخست وزیر پاکستان و جستن ترودو در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص چالش جهانی کرونا و شرایط ایجاد شده در پی آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان و جستن ترودو در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص چالش جهانی کرونا و شرایط ایجاد شده در پی آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان و جستن ترودو علاوه بر این درباره مناسبات دوجانبه میان پاکستان و کانادا، روابط دو کشور و بازگشت شهروندان یکدیگر به کشور خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این گفتوی تلفنی جان باختن شمار زیادی از شهروندان کانادایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا را به همتای کانادایی خود تسلیت گفت و مراتب همدردی و تاسف ملت و دولت پاکستان را به وی ابلاغ کرد.

وی اظهار داشت: کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا نیازمند همکاری های مشترک در سطح بین المللی است، در این برهه پاکستان و دیگر کشورهای در حال توسعه با چالش دوگانه ای مواجه هستند و علاوه بر مقابله با شیوع ویروس کرونا باید اقتصاد خود را در شرایط پایدار و باثبات نگاه دارند.

عمران خان با تقدیر از حمایت دولت کانادا از درخواست پاکستان در اجلاس سران «جی20» برای ارائه تسهیلات در بازپرداخت بدهی ها افزود: امیدواریم دولت کانادا از اقدام جهانی برای نجات از بدهی ها نیز حمایت خود را اعلام خواهد کرد.

وی در ادامه نخست وزیر کانادا را از آخرین وضعیت منطقه جامو و کشمیر هند و اقدامات دولت و ارتش هند در سرکوب مردم مظلوم این منطقه آگاه ساخت و خاطرنشان کرد: محدودیت های رفت و آمدی اعمال شده از سوی دولت هند علی رغم گذشت چندین ماه همچنان ادامه دارد و این وضعیت مشکلات عدیده ای را برای مردم این منطقه جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است، وی همچنین نسبت به رفتارهای ضدانسانی با مسلمانان هند نیز ابراز نگرانی نمود.

ارسال نظر

 
1