خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی معاونان وزرای امور خارجه پاکستان و آمریکا در خصوص مناسبات دوجانبه
کد خبر :1066090724

12:49 1400/04/05


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, سهیل محمود, معاون وزیر امور خارجه آمریکا, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, ویکتوریا نولاند,

معاونان وزرای امور خارجه پاکستان و ایالات متحده آمریکا در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص موضوعات مختلف سیاسی و امنیتی منطقه و مناسبات دوجانبه دوستانه اسلام آباد و واشنگتن به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| معاونان وزرای امور خارجه پاکستان و ایالات متحده آمریکا در گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص موضوعات مختلف سیاسی و امنیتی منطقه و مناسبات دوجانبه دوستانه اسلام آباد و واشنگتن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در امور سیاسی روز گذشته با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

در این گفتگوی تلفنی موضوعات مختلف امنیتی و سیاسی منطقه ای و بین المللی و مناسبات دوجانبه پاکستان و آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی ابراز داشت: پاکستان مصمم به تقویت مناسبات همه جانبه و بلند مدت با ایالات متحده آمریکا است، روابط زیربنایی برای پیشبرد اهداف مشترک دو کشور در زمینه صلح و توسعه امری ضروری است.

معاون وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اولویت جغرافیای اقتصادی برای اسلام آباد به تشریح اهمیت افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری میان پاکستان و آمریکا پرداخت و همتای آمریکایی خود را اقدامات صورت گرفته از سوی دولت برای ایجاد فضای مناسب جهت حضور سرمایه گذاران خارجی و ارائه تسهیلات برای ایجاد مشاغل در پاکستان آگاه ساخت.

سهیل محمود در ادامه گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود با اشاره به اوضاع امنیتی منطقه به ویژه مسئله افغانستان بار دیگر بر مواضع اسلام آباد مبنی بر راهکار سیاسی مسئله افغانستان تاکید نمود و گفت: مسئله افغانستان از طریق گزینه حل و فصل نخواهد شد، پاکستان به حمایت ها  و همکاری های خود در جهت پیشبرد روند صلح افغانستا ادامه خواهد داد.

وی همچنین تسریع در روند مذاکرات صلح افغانستان و اهمیت خروج مسئولانه نیروهای نظامی خارجی از افغانستان را مورد تاکید قرار داد.

 

ارسال نظر

 
1