خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی عمران خان و الکاظمی پیرامون مناسبات دوجانبه میان پاکستان و عراق
کد خبر :1348842961

11:09 1400/07/02


برچسب ها : پاکستان و عراق, روند صلح افغانستان, زائران پاکستانی, عمران خان, گفتگوی تلفنی, مصطفی الکاظمی, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر عراق,

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز گذشته با عمران خان همتای پاکستانی خود به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز گذشته با عمران خان همتای پاکستانی خود به صورت تلفنی به گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این گفتگوی تلفنی پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و بغداد در بخش های مختلف بحث و تبادل نظر نمودند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی برای انتخابات پارلمانی عراق که قرار است ماه آتی در این کشور برگزار شود آرزوی موفقیت نمود و گفت: این انتخابات به تقویت دموکراسی و نهادهای عراق کمک خواهد نمود.

وی با عرض تبریک به همتای عراقی خود برای برگزاری موفقیت آمیز نشست بغداد در ماه گذشته، عزم اسلام آباد برای تقویت روابط با بغداد در زمینه های مختلف تجاری، سرمایه گذاری، زیرساخت ها و گردشگری مذهبی را اعلام نمود.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در این گفتگوی تلفنی از دولت عراق برای میزبانی هزاران نفر از زائران پاکستانی که در طول سال به این کشور سفر می کنند تقدیر و بر اهمیت توسعه بخش گردشگری مذهبی که در راستای منافع دو کشور است تاکید ورزید.

نخست وزیران پاکستان و عراق در ادامه در خصوص موضوعات منطقه ای از جمله تحولات افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه برپایی ثبات در افغانستان لازمه اساسی امنیت و صلح در منطقه است ابراز داشت: برپایی ثبات و امنیت پایدار در افغانستان نیازمند توجه ویژه جامعه جهانی و برقراری روابط متداوم از سوی جامعه جهانی با افغانستان است تا از هرگونه بحران اقتصادی و فاجعه انسانی پیشگیری گردد.

مقامات دو کشور بر لزوم اختصاص بودجه برای نجات فوری افغانستان از اوضاع رو به وخامت اقتصادی در افغانستان تاکید نمود.

نخست وزیر پاکستان سپس همتای عراقی خود را از تلاش های اسلام آباد برای برپایی امنیت و ثبات پایدار در افغانستان و کمک های ارسالی از سوی پاکستان که از طرق هوایی و زمینی صورت گرفته است آگاه نمود.

عمران خان در پایان از نخست وزیر عراق برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1