خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی شاه محمود قریشی با وزیر امور خارجه افغانستان در خصوص مسائل دوجانبه
کد خبر :1085427021

09:46 1399/08/07


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تماس تلفنی, حنیف اتمر, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی اظهار داشت :برخی از قدرت های در تلاش برای بی ثباتی در کشور هستند، قدرت های دشمن ما برای هدف قرار دادن پاکستان در حال اتحاد با یکدیگر هستند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی اظهار داشت :برخی از قدرت های در تلاش برای بی ثباتی در کشور هستند، قدرت های دشمن ما برای هدف قرار دادن پاکستان در حال اتحاد با یکدیگر هستند.

وی افزود: علاوه بر دولت های محلی باید دولت فدرال نیز در حالت آماده باش قرار گیرد، ملت پاکستان با هم افزایی و همبستگی به مقابله با تروریسم خواهند پرداخت.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سخنان خود از رایزنی تلفنی با همتای افغان خود در خصوص انفجارهای کویته و پیشاور و مسائل پیرامون آن خبر داد.

شاه محمود قریشی و محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان در جریان این گفتگو در خصوص مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و کابل، وضعیت امنیت منطقه و مسائل مختلف مربوط به روند صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو با اشاره به حوادث اخیر تروریستی در کویته و پیشاور اظهار داشت: افغانستان نباید به گروه های تروریستی اجازه استفاده از خاک خود علیه پاکستان را دهد،

وی افزود: پاکستان و افغانستان دارای روابط دیرینه و دوستانه با یکدیگر هستند و ما خواهان برپایی صلح و ثبات در افغانستان هستیم، برپایی صلح در منطقه مستلزم امنیت مستحکم در افغانستان می باشد.

وی در بخش دیگر گفتگوی خود با همتای افغان خود وی را از دیدارهای صورت گرفته با هیئت مجلس نمایندگان افغانستان در جریان سفر اخیرشان به پاکستان آگاه ساخت و گفت: مذاکرات بین الافغان فرصتی ویژه برای برپایی صلح در سطح کشور است که باید هرچه تمام تر از آن بهره مند شد.

ارسال نظر

 
1