خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی بایدن و مودی در خصوص مناسبات دوجانبه دهلی نو و واشنگتن
کد خبر :681330794

16:16 1399/11/21


برچسب ها : جو بایدن, رئیس جمهور آمریکا, گفتگوی تلفنی, نارندرا مودی, نخست وزیر هند, هند و آمریکا,

جو بایدن و نارندرا مودی در گفتگوی تلفنی نسبت به تقویت صلح در اقیانوس هند و اقیانوس آرام از طریق گروه متشکل از چهار کشور با هدف کاهش نفوذ چین در منطقه به توافق رسیدند.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| جو بایدن و نارندرا مودی در گفتگوی تلفنی نسبت به تقویت صلح در اقیانوس هند و اقیانوس آرام از طریق گروه متشکل از چهار کشور با هدف کاهش نفوذ چین در منطقه به توافق رسیدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا و نارندرا مودی نخست وزیر هند در این گفتگوی تلفنی در خصوص مناسبات دوجانبه دهلی نو و واشنگتن به بحث و تبادل نظر پرداخته و موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند با انتشار پیامی در صفحه کاربری توییتر خود از تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا خبر داد و گفت: در گفتگوی تلفنی با جو بایدن پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به او تبریک گفته و در زمینه موضوعات مختلف مورد علاقه دوجانبه به گفتگو پرداختیم.

نخست وزیر هند در ادامه این پیام خود نوشت: رئیس جمهور جو بایدن و من متعهد به سیستم بین المللی حاکم بر قوانین هستیم، ما مشتاقانه منتظر تثبیت مشارکت استراتژیک خود در جهت صلح و امنیت بیشتر در منطقه هند_ آرام(Indo-Pacific) و فراتر از آن هستیم، ما همچنین نسبت به گسترش همکاری های خود در برابر تغییرات آب و هوایی توافق نمودیم.

کارشناسان و دپیلمات های ارشد منطقه معتقدند کشورهای هند، ایالات متحده آمریکا، ژاپن و استرالیا اعضای گروه ذکر شده از سوی رئیس جمهور آمریکا می باشند که قرار است واشنگتن از آن به عنوان یک دیوار بالقوه دفاعی برای مقابله با فعالیت های  سیاسی، تجاری و نظامی فزاینده چین در خط هند-آرام مورد بهره برداری قرار دهد.

ارسال نظر

 
1