خبر فوری

 
رای گیری سازمان ملل برای آغاز مجدد تحقیقات درباره جنگ یمن/پاکستان به نفع عربستان رای داد
کد خبر :157597300

13:26 1397/07/10


برچسب ها : امارات متحده عربی, پاکستان, شورای امنیت, عربستان سعودی, یمن,

رای گیری شورای امنیت سازمان ملل به منظور بررسی جرایم جنگی در یمن/رای منفی پاکستان و به نفع عربستان


جینوا:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری های بین المللی،شورای امنیت سازمان ملل به منظور بررسی جرایم جنگی در یمن و انجام تحقیقات در این زمینه اقدام به رای گیری از اعضای این شورا نموده است.

این درخواست به رای گذاشته شده شورای امنیت به بررسی جرائم جنگی از سوی هرکدام از طرفین جنگ اشاره دارد و از طرف های جنگ یعنی عربستان،امارات و مجاهدین حوثی خواستار همکاری در این زمینه را دارد.

از میان 47 کشور شرکت کننده در این رای گیری،21 کشور با انجام مجدد تحقیقات در خصوص جنگ یمن موافقت نمودند،18 کشور در این رای گیری شرکت ننمودند و 8 کشور دیگر از جمله عربستان سعودی،امارات،چین،مصر و پاکستان با این طرح مخالفت نمودند.

پس از سقوط دولت منصور هادی رئیس جمهور دیکتاتور یمن توسط نهضت های انقلابی مردمی،عربستان سعودی دخالت های خود را برای روی کار آوردن مجدد دولت منصور هادی در یمن آغاز کرد و با همراه نمودن امارات متحده عربی به حملات هوایی و بمباران مناطق شهری پرداخت که در اثر این حملات و محاصره های صورت گرفته توسط ائتلاف سعودی،شرایط زندگی مردم به وضعیتی بحرانی تبدیل شده است و شهروندان عامه یمن به خصوص کودکان از کمبود مواد غذایی و سوء تغذیه رنج میبرند.

بخوانید

دولت ریاض پس از روی کار آمدن دولت عمران خان بسیار نگران آن بود که همکاری ها پاکستان در زمینه های مختلف از دست بدهد و با فرستادن  گروه های مختلف سیاسی به پاکستان و دیدار با مقامات مختلف دولت و ارتش پاکستان سعی داشت دولت جدید پاکستان را همچون دولت های سابق مطیع خود نماید.

عمران خان در راستای سیاست های مبارزه با فساد و تجمل گرایی در پاکستان اعلام کرده بود که تا 3 ماه آینده به هیچ کشور خارجی سفر نخواهد داشت اما در کمتر از یک ماه ما شاهد اولین سفر خارجی عمران خان به پاکستان بدون هیچ اطلاع قبلی بودیم.

عمران خان پس از این سفر در مصاحبه ای از حمایت پاکستان از سعودی خبر داده بود و گفته بود در جنگ یمن ما در کنار عربستان خواهیم بود.

اکنون نظاره گر اولین اقدام پاکستان به نفع عربستان در جنگ یمن بودیم.

ارسال نظر

 
1