خبر فوری

 
 

سکر: به گزارش راز نیوز | راهپیمایی سکر تا کراچی برای مخالفت با درج پرونده علیه عزاداران و علمای شیعه پاکستان در محرم و اربعین امام حسین (ع) و حفظ حقوق شیعیان پاکستان تحت حمایت رهبر شیعیان پاکستان و با رهبری حجت الاسلام ناظر عباس تقوی دبیر شورای علمای شیعه پاکستان در ایالت سند در حال برگزاری است.

گروه ها و احزاب مختلف شیعه از جمله حزب مجلس وحدت مسلمین، شورای علمای شیعه راهپیمایی طولانی را به نام تحفظ عزا از شهر سکر به سمت کراچی آغاز کرده اند که مقصد این راهپیمایی روبروی منزل وزیر ارشد ایالت سند می باشد. علمای حاضر در راهپیمایی گفته اند که اگر دستگیر شویم، زندان ها را به حسینیه تبدیل خواهیم کرد.

قشر های مختلف شیعه از سراسر ایالت سند در این راهپیمایی شرکت کرده اند. بنا به گزارشات بدست آمده این افراد بوسیله وسایل نقلیه مختلف از جمله اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و موتور به سمت کراچی درحال حرکت میباشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهنشاه حسین نقوی یک روز قبل از آغاز این راهپیمایی بیان فرمود: به دلیل پرونده سازی هایی که علیه عزاداران و علمای پاکستان در محرم و اربعین امام حسین (ع) صورت گرفت، شیعیان پاکستان برای اعتراض به این اقدام و دفاع از عزاداری قرار است یک راهپیمایی مسالمت آمیز از شهر سکر آغاز کرده و با عبور از شهر ببرلو و خیرپور به مقصد کراچی، روبروی منزل وزیر ارشد ایالت سند تجمع کنند.

من از حکومت و مقامات می خواهم که این مسئله را پیش از آنکه پیچیده تر از وضعیت فعلی شود حل کرده و پرونده های درج شده علیه شیعیان را مختومه کنند و اگر قرار است بیانیه ای  قانونی صادر شود آن را ابلاغ کنند که اگر این اتفاق نیافتد از فردا صبح ما نیز به صف راهپیمایی کنندگان خواهیم پیوست و من از همه ی شیعیان پاکستان تقاضا می کنم که در این صورت در خانه های خود ننشسته و برای دفاع از عزاداری از خانه های خود خارج شده و در این راهپیمایی شرکت نمایند.

امیدوارم که مقامات و مسئولان مربوطه مسئله را درک کرده و با درایت خود مانند همیشه به این مسئله پیش از بزرگ شدن آن پایان دهند. در گذشته مقامات در چنین مسائلی اقدام مناسبی انجام داده اند. انشاالله که تا امشب تصمیم گیری لازم صورت گرفته و این مسئله نیز حل شود تا تمام ایالت سند برای شرکت در راهپیمایی از خانه های خود خارج نشوند. ما برای دفاع از حقوق شیعیان پاکستان تلاش می کنیم و در آینده نیز از آن دفاع خواهیم کرد.

با وجود هشدار علمای شیعه پاکستان اما مقامات ایالت سند اقدام مثبتی برای حل این مسئله انجام ندادند.

حجت الاسلام ناظر عباس تقوی دبیر شورای علمای شیعه پاکستان در ایالت سند طی سخنرانی در جمع راهپیمایی کنندگان در شهر سکر، کمربندی تنتو مستی، هنگورجه، رانی پور، شهر کندیارو، هالانی، کوتری کبیر، سکرند و دولت پور بیان کرد: پاکستان یک کشور اسلامی بوده و دارای قوانین مشخص است. همان قدر که وزیر ارشد ایالت سند و مشاورانش بر اساس این قوانین حق زندگی دارند من نیز حق زندگی دارم. این قوانین به تمام شهروندان پاکستان حق حیات و آزادی و برگزاری مراسمات مذهبی را می دهد. تعجب اینجاست که پیروان مذاهب هندو در پاکستان و مسیحیان ساکن در پاکستان به طور آزادانه و قانونی مراسمات مذهبی خود را برگزار می کنند و حکومت امنیت آن ها را تامین می کند و این جزو حقوق قانونی آن هاست اما اگر من در پاکستان عزاداری کنم همین قوانین از عزاداری برای امام حسین (ع) جلوگیری می کنند و علیه من پرونده سازی می شود. این قابل قبول نیست و من نیز حقوق قانونی خود را دارم و با استفاده از همین حقوق برای برپایی عزاداری اباعبدلله(ع) از خانه خود خارج شده و در دسته های عزاداری محرم و اربعین شرکت کردم. این پرونده سازی های صورت گرفته علیه من و شیعیان پاکستان یک اقدام غیر قانونی است. سالگرد ترور بی نظیر بوتو در دسامبر سال گذشته برگزار شد و اعضای حزب مردم و وزیر ارشد ایالت سند برای شرکت در مراسم وی به لارکانه رفتند. همچنین اجتماع جنبش دموکراتیک پاکستان در حیدرآباد برگزار شد و تعداد زیادی از مردم پیاده در آن شرکت کردند اما یک پرونده سازی علیه شرکت کنندگان در این مراسم صورت نگرفت. اگر افرادی برای مقاصد سیاسی در راهپیمایی ها شرکت کنند از نظر قانون مشکلی ندارد اما اگر شیعیان پاکستان برای برپایی عزاداری امام حسین (ع) در دسته های عزاداری شرکت کنند جرم تلقی می شود، نزدیک به 15500 پرونده سازی علیه شیعیان ساکن در ایالت سند بدون احتساب پرونده سازی ها در شهر کراچی صورت گرفته است. در شهر کراچی نیز علیه شیعیان 650000 پرونده درج شده است. این یک اقدام بزدلانه و غیر قانونی است.

وی افزود: وزیر ارشد ایالت سند کارگروهی تشکیل داد و اعلام کرد که ما خواسته های راهپیمایی کنندگان را پذیرفته ایم اما هیچ خواسته ای پذیرفته نشده است. تا زمانی که اب

لاغیه حذف پرونده های درج شده و خارج کردن اسامی شیعیان از فهرست شماره چهارم مبارزه با تروریسم (مظنون به تروریسم) صادر نشود ما به حرکت خود ادامه خواهیم داد. عمران خان نخست وزیر پاکستان که در اوایل حکومت خود ادعا کرده بود ریاست مدینه فاضله را در کشور حاکم خواهد کرد برای پیروان مذهب هندو که برای برگزاری مراسمات مذهبی خود به پاکستان می آیند امکانات فراهم می کند و در ایالت پنجاب علیه عزاداران امام حسین (ع) پرونده سازی می شود . این یک دورویی آشکار است. این کشور به نام اسلام ایجاد شد و اکنون برای اقامه عزاداری نوه پیامبر اسلام پرونده سازی می شود. ما این بی قانونی و دو رویی را تحمل نخواهیم کرد. کسانی که علیه ما پرونده سازی کردند فکر می کنند که ما از ترس پرونده سازی از خانه های خود خارج شده ایم. آن ها بدانند که ما خارج شده ایم تا آن ها ما را دستگیر کنند و ما از دستگیر شدن نمی ترسیم. ما زندان های شما را به حسینیه تبدیل کرده و در زندان های شما اقامه عزا خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به تصویب قوانینی که موجب ایجاد مشکلات برای زائران اباعبدالله(ع) شده است، گفت: اگر این قوانین لغو نشود ما اعتراضات خود را گسترش خواهیم داد. شما برای عیاشی به آمریکا می روید و برای آن هیچ موانع قانونی وجود ندارد اما زائرانی که با زحمت پول جمع کرده و به زیارت امام حسین (ع) می روند باید مالیات های سنگین پرداخت کرده و مشکلات بسیاری را به جان بخرند. در مورد افراد ربوده شده نیز در ابتدای حکومت فعلی مذاکراتی صورت گرفت که اگر آنان جرمی مرتکب شده اند در دادگاه ها محاکمه شده و کسانی که اتهامشان اثبات نشده است آزاد شوند. مذاکرات در ان زمینه متوقف شده است و باید دوباره از سر گرفته شود. تمام شیعیان پاکستان تا آزادی آخرین فرد ربوده شده خود به اعتراضات ادامه خواهند داد.

ارسال نظر

 
1