خبر فوری

 
 
راه اندازی قطار باری استانبول، تهران و اسلام آباد تا 4 هفته دیگر
کد خبر :1117015001

15:24 1400/08/29


برچسب ها : استانبول, اسلام آباد, اعظم سواتی, بیانیه, تهران, قطار باری, وزیر راه آهن و هوانوردی پاکستان,

قطار باری استانبول، تهران، اسلام آباد 2 تا 4 هفته دیگر راه اندازی می شود.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | قطار باری استانبول، تهران، اسلام آباد 2 تا 4 هفته دیگر راه اندازی می شود.

بر اساس جزئیات، اعظم سواتی وزیر راه آهن پاکستان بیانیه مهمی در خصوص راه اندازی قطار باری بین پاکستان، ایران و ترکیه صادر کرد.

اعظم سواتی در جلسه کمیته راه آهن مجلس سنا گفت : قطارهای باری استانبول، تهران و اسلام آباد تا 2 تا 4 هفته دیگر راه اندازی می شود و قطارهای باری کویته به زاهدان نیز به زودی تردد خواهند کرد. سال آینده 230 واگن قطار جدید دیگر وارد خواهد شد.

وی افزود : پاکستان، ایران و ترکیه در اوایل سال جاری برای از سرگیری خدمات قطار باری بین اسلام آباد، تهران و استانبول توافق کردند. آزمایش های متعددی در مسیر راه آهن بین سه کشور انجام شده است که نشان می دهد وضعیت مسیر چندان خوب نیست. با این حال، سه کشور توافق کردند که برای بازگرداندن خدمات قطار باری با یکدیگر همکاری کنند. گزارش شده است که قطار باری اسلام آباد پس از 12 روز سفر به استانبول ترکیه می رسد. این قطار در این مدت مسافت 6500 کیلومتری را طی خواهد کرد. بازسازی این قطار باری امکان دسترسی زمینی پاکستان به اروپا را فراهم می کند. در حالی که دسترسی پاکستان به کشورهای آسیای مرکزی نیز آسان تر خواهد بود. بازسازی قطار باری اسلام آباد به استانبول از نظر اقتصادی برای پاکستان بسیار مهم است. بازسازی این سرویس فعالیت های تجاری پاکستان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

ارسال نظر

 
1