خبر فوری

 
رانا ثناء الله: پاکستان و عربستان سعودی در کنار یکدیگر با تهدیدات امنیتی مقابله خواهند کرد
کد خبر :1723614672

20:38 1401/07/26


برچسب ها : امنیتی, پاکستان و ایران, تهدید, دیپلمات عربستان, رانا ثناء الله, وزارت کشور عربستان سعودی, وزیر کشور پاکستان,

هیئتی متشکل از مقامات ارشد وزارت کشور عربستان سعودی با رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئتی متشکل از مقامات ارشد وزارت کشور عربستان سعودی با رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد. در این نشست، نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان، و مقامات ارشد وزارت کشور پاکستان نیز حضور داشتند.

در این دیدار، هر دو طرف بر سرعت بخشیدن روند امضای توافقنامه پروژه جاده به مکه و ضرورت تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.

در همین حال، رانا ثناء الله از کمک های بشردوستانه اضطراری دولت عربستان سعودی به آسیب دیدگان سیل اخیر تشکر کرد و گفت: همکاری های امنیتی را میان پاکستان و عربستان سعودی توسعه خواهیم داد و هر دو کشور در کنار یکدیگر با تمام چالش های امنیتی داخلی و منطقه ای مقابله خواهند کرد.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده حسن القحطانی دیپلمات سعودی خاطر نشان کرد: جنایتکاران در قتل حسن القحطانی دیپلمات کنسولگری سعودی به زودی محاکمه و تمام امکانات برای دستگیری مجرمان به کار گرفته خواهد شد.

وزیر کشور پاکستان به روابط صمیمانه هر دو کشور اشاره کرد و افزود: مردم پاکستان ارادت و علاقه خاصی به پادشاه عربستان سعودی دارند.

در ادامه مقامات ارشد وزارت کشور عربستان سعودی از پیگیری روند تحقیقات در زمینه قتل دیپلمات حسن القحطانی ابراز خرسندی کردند و گفتند: عربستان سعودی همواره در سخت ترین شرایط حامی و پشتیبان پاکستان بوده است.

در پایان این نشست، هیئت متشکل از مقامات ارشد وزارت کشور عربستان سعودی از رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان به دلیل اطمینان از دستگیری سریع جنایتکاران، تشکر کردند.

لازم به ذکر است که پاکستان مدت هاست نیروهای اتحاد اسلامی در عربستان سعودی را رهبری می کند و این نیرو برای برقراری امنیت منطقه ای عربستان با نیروهای مسلح این کشور همکاری می کند بطوری که یکی از مهمترین اقدامات آنها شرکت در جنگ علیه یمن می باشد.

شایان ذکر است که چندی پیش سردار سلامی فرمانده سپاه جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی را به دلیل هجمه سازی و شایعه پراکنی علیه ایران توسط شبکه های اجتماعی فعال در این کشور تهدید کرده است.

همچنین در مورد قتل حسن القحطانی دیپلمات کنسولگری سعودی، لازم به یادآوری است که عربستان سعودی سال هاست برای دستگیری قاتلان، مقامات پاکستان را زیر بار فشار های سیاسی آورده بطوری که مدت ها پیش خدشه ای در روابط دیپلماتیک پاکستان و ایران رخ داده بود به این دلیل که قاتلان دیپلمات سعودی پس از پس از عملیات ترور به ایران پناهنده شده شدند که در همین حال، مقامات ایرانی با پیگیر و فشارهای شدید پاکستان و عربستان سعودی تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کردند، در حالی که تاکنون هیچ گونه خبری از قاتلان به دست نرسیده است.

ارسال نظر

 
1