خبر فوری

 
راجا پرویز اشرف: پاکستان مشتاق به افزایش همکاری ها با ایران در بخش های مختلف اقتصادی تجاری است
کد خبر :1419071174

17:13 1401/02/09


برچسب ها : اقتصاد, انرژی, پاکستان و ایران, تجارت, راجا پرویز اشرف, روابط دوجانبه, سخنگوی مجلس ملی پاکستان, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی, همکاری دوجانبه,

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد امروز جمعه 9 اردیبهشت با راجا پرویز اشریف سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار کرد. در این دیدار درمورد جنبه های مختلف مربوط به تقویت بیشتر روابط برادرانه دوجانبه بحث و بررسی صورت گرفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد امروز جمعه 9 اردیبهشت با راجا پرویز اشریف سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار کرد. در این دیدار درمورد جنبه های مختلف مربوط به تقویت بیشتر روابط برادرانه دوجانبه بحث و بررسی صورت گرفت.

سخنگوی مجلس ملی پاکستان، با بیان اینکه پاکستان و ایران دارای پیوندهای همیشگی دینی، تاریخی و فرهنگی هستند، گفت: موضع مشترک پاکستان و ایران در مورد مسائل مهم منطقه ای و بین المللی خوشایند است و راه حل پایدار برای مناقشه جهت برقراری صلح پایدار در منطقه ضروری است. امت اسلامی باید برای پایان دادن به اشغال قدس شریف توسط اسرائیل، تلاش کند.

وی افزود: نقض حقوق بشر در کشمیر وفلسطین بسیار مذموم است. پاکستان متمایل به افزایش همکاری ها با ایران در بخش های انرژی، تجارت و دیگر امور اقتصادی است. افزایش تماس ها در سطح پارلمانی باعث می شود فرصت استفاده از تجربیات یکدیگر برای نمایندگان مجالس دو کشور فراهم آید. امت اسلامی به منظور پایان دادن به نقض حقوق بشر در کشمیر وفلسطین و اشغال غیرقانونی قدس شریف، تلاش کند.

سفیر ایران در اسلام آباد در این میان با بیان اینکه ایران برای روابط دیرینه، دوستانه و برادرانه خود با پاکستان اهمیت زیادی قائل است، گفت: امروز یک روز ویژه در کشورهای اسلامی در سراسر جهان علیه تداوم اشغال غیرقانونی قدس شریف به عنوان ابراز همبستگی با مردم قدس برگزار می شود. امت باید برای حفظ حرمت و قداست القدس شریف، و رهایی آن از اشغال غیرقانونی اسرائیل تلاشی هماهنگ انجام دهد. ایران خواهان همکاری با پاکستان در زمینه های مختلف از جمله انرژی و تجارت است.

ارسال نظر

 
1