خبر فوری

 
 
رئیس گروه جدایی طلب بلوچستان:سرمایه گذاری عربستان در پروژه CPEC خلاف مقررات بین المللی است
کد خبر :1941586357

15:41 1397/07/07


برچسب ها : الله نذر, بلوچستان, پاکستان, چین, عربستان,

اقدام عربستان برای سرمایه گذاری در پروژه مشترک اقتصادی چین و پاکستان موسوم به CPEC بر خلاف مقررات بین المللی است .


 

کویته:به گزارش راز نیوز به نقل از THE BALOCHISTAN POST،دکتر الله نذر رئیس جنبش آزادی بخش بلوچستان پاکستان گفت:اقدام عربستان برای سرمایه گذاری در پروژه مشترک اقتصادی چین و پاکستان موسوم به CPEC بر خلاف مقررات بین المللی است .

وی گفت:اگر عربستان به همکاری خود با پاکستان و چین ادامه دهد و در پروژه CPEC شراکت داشته باشد،ما عربستان را دشمن خود فرض خواهیم نمود.

دکتر الله نذر گفت:بلوچستان یک منطقه اشغالی است و سرمایه گذاری در آن،بر خلاف مقررات بین المللی است.

وی گفت:عربستان سعودی قصد دارد به بهانه سرمایه گذاری در پروژه CPEC ،علاوه بر نسل کشی مردم بیگناه بلوچستان به انتشار تفکر وهابیت در این منطقه بپردازد و نظریه سکولاریه بلوچ را خاتمه بخشد.

وی در ادامه افزود:جوانان بلوچ به دنبال آن هستند که سرزمین خود را از چنگ پاکستان و چین رها نمایند،مقامات سعودی از این اقدام خود به شدت پشیمان خواهند شد و هزینه آن را خواهند پرداخت.

گروه آزادی بخش بلوچستان موسوم به (BLF) از جمله گروه های مطرح و فعال در ایالت بلوچستان پاکستان است که به مخالفت دولت پاکستان برخواسته است و خواهان جدایی سرزمین بلوچستان و تشکیل مستقل شده است.

پس از اعلام توافق پاکستان و عربستان سعودی برای سرمایه گذاری سعودی ها به عنوان سومین شریک در پروژه سی پیک،این جنبش آزادی طلب درصدد دشمنی با سعودی ها برآمده است و انتظار هرگونه اقدامی از طرف این گروه علیه عربستان سعودی نامعقول نیست.

ارسال نظر

 
1