خبر فوری

 
 
رئیس مجلس ایالتی پاکستان به اتهام فساد مالی بازداشت شد
کد خبر :1533132454

15:47 1397/12/01


برچسب ها : NAB, پاکستان, دستگیری, سراج درانی, سند, کراچی,

ماموران دیوان ملی احتساب پاکستان (NAB) روز چهارشنبه 'سراج دُرانی' رئیس مجلس ایالت سِند در جنوب این کشور، را به اتهام اختلاس مالی بازداشت کردند.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا، اداره ملی مبارزه با فسادمالی موسوم به دیوان ملی احستاب چندی پیش تحقیقات علیه رئیس مجلس ایالت سند مبنی بر استفاده غیرقانونی از بیت المال و جمع آوری اموال مغایر با منبع درآمد شخصی را آغاز کرده بود.
ماموران دیوان ملی احتساب پاکستان امروز در هتلی در اسلام آباد سراج دُرانی که از سیاستمداران نام آشنای حزب مردم (دومین حزب پیشروی این کشور) را بازداشت و قرار است بازجویی از وی آغاز شود. همچنین دایره مبارزه با فسادمالی قرار است رئیس مجلس ایالت سند را فردا در جلسه دادگاه حاضر کند.
حزب مردم پاکستان نسبت به بازداشت رئیس مجلس ایالت سند شدیدا اعتراض کرده و آصف علی زرداری سرپرست این حزب و رئیس جمهوری سابق پاکستان قرار است امروز در این خصوص نشست خبری برگزار کند.
17 بهمن ماه امسال سازمان مبارزه با فساد مالی پاکستان در ادامه روند پیگیری پرونده های اختلاس و پول شویی مربوط به مقامات و سیاستمدان این کشور 'عبدالعلیم خان' وزیر ارشد کابینه دولت ایالت پنجاب را نیز به حاکمیت حزب تحریک انصاف را بازداشت کرده بود.
پس از روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان به نخست وزیر 'عمران خان' فرآیند پیگیری پرونده های پول شویی و فسادمالی علیه مقامات و سیاستمداران این کشور افزایش پیدا کرد.
عمران خان پیش تر اعلام کرده بود که در برابر عناصری که به خزانه ملی خسارت وارد کرده و اقدام به پول شویی رقم های میلیاردی کرده اند هرگز کوتاه نخواهد آمد.
احزاب مخالف دولت پاکستان از جمله حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم اقدامات اخیر علیه سیاستمداران این کشور را رویکرد جانبدرانه دولت عمران خان می دانند و معتقدند که دولت در حال انتقام گیری از مخالفان سیاسی خود است.

ارسال نظر

 
1