خبر فوری

 
 
رئیس سنا: پاکستان و استرالیا مواضع مشابهی درمورد مسائل مهم بین المللی اتخاذ کرده اند
کد خبر :1196079062

18:29 1398/08/06


برچسب ها : استرالیا, پاکستان, رئیس مجلس سنای پاکستان, صادق سنجرانی, کمیساریای عالی استرالیا,

صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان طی دیدار با دکتر جیوفری شاکی کمیساریای عالی استرالیا، گفت: پاکستان و استرالیا مواضع مشابهی درمورد مسائل مهم بین المللی اتخاذ کرده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان طی دیدار با دکتر جیوفری شاکی کمیساریای عالی استرالیا، گفت: پاکستان و استرالیا مواضع مشابهی درمورد مسائل مهم بین المللی اتخاذ کرده اند. وی با خاطر نشان کردن این مورد که دو کشور در سطوح دیپلماتیک و دولتی روابط خوبی بایکدیگر دارند، بر لزوم توسعه روابط پارلمانی دوجانبه تاکید کرد و ابراز داشت: حجم تجاری و سرمایه گذاری میان دو طرف باید افزایش پیدا کند. می‌توان همکاری های بی‌نظیر دوطرفه در بخش های آموزش مخصوصا مهندسی را نیز گسترش داد. وی افزود، بندر گوادر نقش مهمی در خصوص هماهنگی منطقه ای ایفا خواهد نمود و سرمایه گذاران استرالیایی می‌توانند در بخش های مختلف گوادر سرمايه گذاری کنند. رئیس مجلس سنای پاکستان در انتهای این دیدار با اشاره به اقدامات غیر انسانی هند در کشمیر، گزارش مختصری از جنایات ارتش هند و قانون منع آمد و شد در کشمیر به طرف مقابل خود ارائه داده و بیان داشت که این امر موجب پیدایش بحران انسانی در منطقه می‌شود؛ از جامعه جهانی خواستار بررسی جدی این موضوع هستیم.
کمیساریای عالی استرالیا در این دیدار گفت: تنها راه حل مسالمت آمیز این موضوع گفتمان است و استرالیا خواهان توسعه و گسترش روابط خود در بخش های متعدد من جمله بخش معدن با پاکستان است.

ارسال نظر

 
1