خبر فوری

 
 
رئیس سازمان امور دینی ترکیه در صدر هیئت عالی رتبه با نخست وزیر پاکستان دیدار کرد
کد خبر :1568650530

12:14 1400/12/03


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, دکتر علی ارباش, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور مذهبی ترکیه,

دکتر علی ارباس رئیس سازمان امور دینی ترکیه و هیئت همراه روز گذشته با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر علی ارباس رئیس سازمان امور دینی ترکیه و هیئت همراه روز گذشته با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان، عمران خان در این دیدار با تمجید از نظام تعلیم و تربیت دینی سازمان یافته و نهادینه شده در ترکیه، بر ضرورت همکاری های دوجانبه در این زمینه و تبادل اطلاعات میان دو طرف تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان با ابراز رضایت نسبت به سطح روابط عالی موجود میان پاکستان و ترکیه اظهار داشت: روابط دو کشور بر مبنای مناسبات مشترک مذهبی، فرهنگی، زبانی و آموزشی و بر اساس منافع متقابل می باشد.

وی افزود: سفر جناب عالی به پاکستان به تقویت روابط میان نهادهای مذهبی دو کشور و افزایش سطح تعاملات میان این سازمان ها کمک خواهد نمود.

عمران خان در ادامه از حمایت های دولت ترکیه و مقامات این کشور از مواضع اسلام آباد در قبال مسئله جامو و کشمیر تقدیر و تشکر نمود، وی همچنین از همکاری های نزدیک آنکارا در زمینه طرح پاکستان برای مقابله با اسلام هراسی نیز تمجید کرد.

دکتر ارباس رئیس سازمان امور دینی ترکیه نیز در این دیدار بار دیگر بر عزم آنکارا برای تداوم حمایت از مواضع پاکستان در خصوص مسئله جامو و کشمیر تاکید نمود.

وی با تمجید از اقدام پاکستان برای تاسیس سازمان رحمت للعالمین، پیشنهاد همکاری ترکیه در این زمینه را ارائه داد.

 

 

ارسال نظر

 
1