خبر فوری

 
 
رئیس جمهور چین: پکن همیشه در کنار پاکستان خواهد ایستاد
کد خبر :1619480442

15:31 1398/12/28


برچسب ها : پاکستان و چین, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رئیس جمهور چین,

شی جن پنگ رئیس جمهور چین در دیدار با دکتر عارف علوی همتای پاکستانی خود، دوستی فی ما بین را یک انتخاب تاریخی توصیف کرد و افزود: مردم هردو کشور نسبت به یکدیگر از محبت عمیقی برخوردار هستند. ما می خواهیم شاهد یک پاکستانی متحد، قدرتمند، با ثبات و مرفه باشیم. فرقی نمی کند سناریوی بین المللی چگونه تغییر می کند اما چین همیشه با استحکام و پایداری در کنار پاکستان خواهد ماند.


پکن: به گزارش راز نیوز| شی جن پنگ رئیس جمهور چین در دیدار با دکتر عارف علوی همتای پاکستانی خود، دوستی فی ما بین را یک انتخاب تاریخی توصیف کرد و افزود: مردم هردو کشور نسبت به یکدیگر از محبت عمیقی برخوردار هستند. ما می خواهیم شاهد یک پاکستانی متحد، قدرتمند، با ثبات و مرفه باشیم. فرقی نمی کند سناریوی بین المللی چگونه تغییر می کند اما چین همیشه با استحکام و پایداری در کنار پاکستان خواهد ماند. چین همچنان به دوستی عمیق و تقویت همکاری های استراتژیک بین دو کشور متعهد خواهد بود. چین در ادامه نقش سازنده خود در امور منطقه ای و بین المللی، از پاکستان به طور کامل حمایت کرده است.

رئیس جمهور چین در ادامه گفتگو با مهم عنوان کردن سفر همتای پاکستانی خود به پکن، ابراز داشت که مردم چین در تلاش برای موفقیت کامل علیه ویروس کرونا هستند. حضور عارف علوی در چین نشانه حمایت شدید و دوستی عمیق با مردم چین است. ما از مردم و دولت پاکستان بابت کمک هایشان به چین در برهه مبارزه با بیماری همه گیر سپاس گذاریم.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار هدف از سفر خود را ابراز همدردی و همبستگی با مردم و دولت چین عنوان کرد و ابراز داشت: چین به طور موفقیت آمیز در حال مبارزه با ویروس کرونا است. این کشور درپی اقدامات موثر خود در مبارزه با کرونا، توانایی خود را به جهانیان باوراند، و به عنوان نمونه و مثالی برای کشورهای مبتلا به این ویروس قرار گرفت.

گفتنی است پس از آن روسای جمهور دو کشور یادداشت های تفاهمی در زمینه همکاری میان دو کشور را امضاء کردند. علاوه بر آن کمیته مشترک همکاری حمل و نقل اقتصادی پاکستان و چین نیز برای ایجاد کارگروه های مشترک فناوری و کشاورزی تفاهم نامه ای امضاء کرد.

دیگر یادداشت تفاهمی میان وزارت کشاورزی و وزارت امنیت و تحقیقات مواد غذایی پاکستان در زمینه تقویت کنترل آفات و بیماری ها به امضاء رسید. گفتنی است همزمان یادداشت کمک مالی برای جلوگیری از بیماری های واگیر دار نیز میان دو کشور به تبادل رسید.

ارسال نظر

 
1