خبر فوری

 
 
رئیس جمهور پاکستان: درصورت تحمیل جنگ به ما، جهان تاثیرات آن را احساس خواهد کرد
کد خبر :928956261

19:02 1398/05/23


برچسب ها : پاکستان, هند, کشمیر,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور کشور پاکستان طی گفتگو در مراسم اعتزاز پرچم پاکستان در مرکز همایش های اسلام آباد در روز ملی پاکستان (14 اوت) گفت: ما به طور آشکار می‌گوییم که خواستار جنگ نیستیم، اما درصورت تحمیل جنگ، این جنگ منحصر به دو کشور نخواهد بود و جهان تاثیرات آن را احساس خواهد کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، دکتر عارف علوی رئیس جمهور کشور پاکستان طی گفتگو در مراسم اعتزاز پرچم پاکستان در مرکز همایش های اسلام آباد در روز ملی پاکستان (14 اوت) با حائز اهمیت خواندن این روز ملی ابراز داشت: در چنین روزی خداوند نعمت آزادی را به ما اهدا کرد، به لطف فداکاری های رهبران مان، اکنون قادر به نفس کشیدن در فضای آزادی و استقلال هستیم. اقلیت های مذهبی موجود در هند اکنون حقیقت دو ایدئولوژی ملی را درک می‌کنند، آنها اکنون احساس می‌کنند که بزرگانشان با عدم کوچ به پاکستان، مرتکب چه اشتباه بزرگی شده اند. دعایمان این است که پرچم کشورمان تا قیامت در فضای آزادی موج می‌زند، امسال روز ملی، روز همبستگی با مردم کشمیر نیز است. هند فراموش نکند که موضوع کشمیر دارای سه ضلع است، مردم کشمیر حق رای دادن دارند و کشمیر اشغالی براساس قطعنامه های شورای امنیت منطقه ای بحث برانگیز است.
وی افزود، پاکستان از حق استقلال و خودمختاری مردم کشمیر حمایت می‌کند و به هیچ وجه اقدام هند را نمی‌پذیرد. جهان شاهد آن است که پاکستان درکنار ملت کشمیر ایستاده است، ما درکنار مردم کشمیر بودیم، هستیم و خواهیم ماند. پاکستان روابط دیپلماتیک خود با هند را کاهش داده و تصمیم به بررسی این موضوع در شورای امنیت گرفته است. با اقدامات هند امنیت و ثبات نیز به خطر خواهد افتاد.
دکتر عارف علوی با صلح دوست خواندن کشور پاکستان، خطاب به هند هشدار داد که او نباید این صلح دوستی را نقطه ضعف ما بداند، ما به طور آشکار می‌گوییم که خواستار جنگ نیستیم، اما درصورت تحمیل جنگ، این جنگ منحصر به دو کشور نخواهد بود و جهان تاثیرات آن را احساس خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1