خبر فوری

 
 
رئیس جمهور پاکستان: جامعه جهانی باید فعالیت علیه مسلمانان در هند ضمن کووید19 را بررسی کند
کد خبر :1771850897

15:06 1399/02/20


برچسب ها : پاکستان و آذربایجان, رئیس جمهور, هند, ویروس کرونا, کشمیر,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان طی تماس تلفنی با الهام علی اف همتای آذربایجانی خود، علاوه بر گفتگو در مورد کووید 19، گسترش همکاری های دوجانبه در مقابله با این بیماری همه گیر را مورد تاکید قرار داد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان طی تماس تلفنی با الهام علی اف همتای آذربایجانی خود، علاوه بر گفتگو در مورد کووید 19، گسترش همکاری های دوجانبه در مقابله با این بیماری همه گیر را مورد تاکید قرار داد و با ستایش از نشست آنلاین موفقیت آمیز و به موقع صورت گرفته توسط جنبش غیر متعهد در 4 مه با موضوع "ائتلاف علیه کووید19"، گزارشی از تلاش های پاکستان برای مبارزه با این بیماری به علی اف ارائه کرد .

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت مولفه "تسهیل وام های خارجی" کشورهای در حال توسعه از سوی عمران خان نخست وزیر پاکستان، بر لزوم همکاری های نزدیک تاکید کرد و گفت: بابت حمایت در این زمینه از سوی آذربایجان سپاس گذاریم و تعهد خود برای ارتقاء روابط دوجانبه در همه زمینه ها را مجددا ابراز میداریم. عارف علوی با ابراز گرانی از شیوع بیماری کرونا درپی محدودیت های رفت و آمد در کشمیر توسط هند و عدم دستیابی به دارو و درمان، از جامعه جهانی خواست تا اقدام علیه مسلمانان که ضمن کووید19 در هند درحال انجام است، را مورد بررسی جدی قرار دهد. هند در حال تغییر قانون اقامت در کشمیر اشغالی است و هدف اصلی آن تغییر جمعیت در کشمیر اشغالی است که این نقض کنواسیون چهارم ژنو است.

رئیس جمهور آذربایجان نیز در این بین با ابراز نگرانی در زمینه نقض شدید حقوق بشر در کشمیر، ابراز داشت که این کشور موضع پاکستان در مورد کشمیر را حمایت می کند. آذربایجان، پاکستان را به عنوان کشور دوست نزدیک خود می داند و حمایت از آن در هر سطحی را ادامه خواهد داد. وی نیز از پاکستان بخاطر حمایت از موضع آذربایجان در مورد مناقشه ناگارا قره باغ تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1