خبر فوری

 
 
رئیس جمهور پاکستان: اسلام آباد تصمیم خود برای تاسیس سفارتخانه در جیبوتی و ایجاد نمایندگی های دیپلماتیک در کشورهای آفریقایی را اتخاذ کرده است
کد خبر :1386104562

14:38 1399/10/11


برچسب ها : پارلمان جیبوتی, پاکستان و جیبوتی, دکتر عارف علوی, رئیس پارلمان ملی جیبوتی, رئیس جمهور پاکستان,

محمد علی حاومید رئیس پارلمان ملی جیبوتی در راس هیئت این کشور با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد علی حاومید رئیس پارلمان ملی جیبوتی در راس هیئت این کشور با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد.

دکتر عارف علوی در این دیدار با بیان اینکه پاکستان تصمیم خود برای تاسیس سفارتخانه در جیبوتی و ایجاد نمایندگی های دیپلماتیک در کشورهای آفریقایی را اتخاذ کرده است، گفت: ترخیص زودهنگام کالاهای پاکستانی در بندر جیبوتی به همکاری دولت این کشور نیازمند است. وی در ادامه با ارائه گزارشی از جنایات هند در کشمیر، تاکید کرد که جامعه بین الملل باید بر کشور هند به منظور خاتمه بخشیدن به نقش جدی حقوق بشر و فراهم کردن حق استقلال به مردم کشمیر، فشار وارد کند.

رئیس پارلمان جیبوتی در این بین با اشاره به اینکه جیبوتی خواهان تقویت روابط دوجانبه خود با پاکستان از جمله در زمینه های فرهنگ، تجارت و دفاع است، گفت: بندر گوادر و بنادر جیبوتی می توانند کمکی در جهت تقویت تجارت میان دو کشور باشند.

براساس اعلامیه صادر شده از این دیدار، طرفین توافق کردند که تبادل هیئت های پارلمانی، فرهنگی و دفاعی، موجب مستحکم تر شدن روابط و تعمیق آنها میان دو کشور می شود.

ارسال نظر

 
1