خبر فوری

 
رئیس جمهور افغانستان : تشکیل یک کمیته 12 نفره را برای مذاکره با طالبان
کد خبر :1551611908

14:51 1397/09/08


ژنو : اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ، کمیته 12 نفره را برای مذاکره با طالبان تشکیل داد.


رئیس جمهور افغانستان : تشکیل یک کمیته 12 نفره را برای مذاکره با طالبان

 

ژنو : اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ، کمیته 12 نفره را برای مذاکره با طالبان تشکیل داد.

 

سوئیس : درکنفرانس دو روزه مشترک بین ایالات متحده و افغانستان که برای روند صلح افغانستان برگزار شده بود ، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان کمیته 12 نفری خود را معرفی نمود هدف وی برای پایان دادن جنگ 17 ساله طالبان افغانستان و صلح طالبان بوده است.

 

اشرف غنی در پایان کنفرانس خود ابراز خوشنودی نمود و گفت : پس از مشاورت بلند مدت با شهروندان خود مسیر پیشرفت درقبال برگزار شدن مذاکرات صلح آمیز افغانستان ، ابراز رضایت خود را نشان داد.

 

وی افزود : حقوق اساسی تمام شهروندان در نظر گرفته شده است، به خصوص حقوق زنان، به عنوان یک کنفرانس دو روزه با همکاری رهبری سازمان ملل، منجر به تجدید پیشرفت و اصلاحات خواهد شد.

 

اشرف غنی افزود : رئیس کمیته تشکیل شده برای مذاکرات به سر پرستی آقای سلام رحیمی خواهد بود درحالی که زنان نیز در این کمیته حضور دارند.

 

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان افزود : من بر معاهده ی صلح امیدوار هستم ، در حالی که طالبان نیز بخشی از این روند دموکراتیک به حساب می آیند. با این حال وی در توضیحات خود افزود که هر سازمان که مربوط به شبکه ی تروریستی باشد اجازه دخالت در بخش روند سیاسی نخوهد داشت.

 

 

واضح است که کنفرانس صلح افغانستان در ژنو زمانی برگزار شد که آمریکا در حال مذاکات با طالبان افغانستان بود و در همین راستا ، در اوایل ماه جاری زلمی خلیل زاد، معاون ویژه آمریکا، مذاکرات سه روزه با مقامات افغان در قطر برگزار کرد.

از سوی دیگر، نخستین شرایط صلح طالبان در افغانستان، خروج نیروهای خارجی است.

 

چند روز پیش یک کنفرانس در روسیه برای روند صلح افغانستان برگزار شد که برای اولین بار هیئت طالبان حضور داشت و هیئت افغانی و طالبان به طور مستقیم با یکدیگر مذاکرات کردند.

ارسال نظر

 
1