خبر فوری

 
رئیس جمهور ازبکستان فردا به پاکستان سفر می کند
کد خبر :542030864

12:21 1400/12/11


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ازبکستان, پنجاب, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور ازبکستان, رئیس جمهور پاکستان, سفر به پاکستان, شوکت میرضیایف, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, هیئت سیاسی,

شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان به دعوت عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سفری 2 روزه فردا به پاکستان سفر می کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان به دعوت عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سفری 2 روزه فردا به پاکستان سفر می کند.

وزیر امور خارجه و سایر اعضای کابینه ازبکستان، مقامات ارشد دولتی و تجار ازبکستان و همچنین اعضای رسانه های این کشور، رئیس جمهور ازبکستان را طی این سفر همراهی خواهند کرد.

رئیس جمهور ازبکستان پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور این کشور در سال 2016 برای اولین بار به پاکستان سفر خواهد کرد. این سفر در سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین پاکستان و ازبکستان انجام می شود.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه پاکستان، مقامات عالی پاکستان و ازبکستان طی این سفر علاوه بر بررسی همکاری های سیاسی، تجاری، اقتصادی، ارتباطی، آموزشی، فرهنگی، امنیتی و دفاعی، همه ابعاد روابط دوجانبه پاکستان و ازبکستان را بررسی خواهند کرد.

علاوه بر این سران دو کشور طی این سفر در مورد امور مهم منطقه ای و بین المللی با یکدیگر بحث و تبادل نظر و چندین توافقنامه و تفاهم نامه امضا خواهند کرد.

ابتدا رئیس جمهور ازبکستان با نخست وزیر پاکستان و سپس اعضای هیئت های دو کشور با یکدیگر دیدار خواهند کرد. پس از این دیدار ها نیز گفتگوی مطبوعاتی مقامات دو کشور با رسانه ها صورت می گیرد. نخست وزیر پاکستان همچنین یک ضیافت شام به افتخار رئیس جمهور ازبکستان برگزار خواهد کرد.

رئیس جمهور ازبکستان با همتای پاکستانی خود نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد. هیئت های پاکستان و ازبکستان در مورد گسترش روابط سیاسی و استراتژیک، تجارت در حال رشد سریع، روابط اقتصادی و ترانزیتی، افزایش ارتباطات، گسترش همکاری های آموزشی و فرهنگی، و همچنین پروژه راه آهن ترانس افغانستان که متصل کننده پاکستان، افغانستان و ازبکستان می باشد، بحث و گفتگو و تجار دو کشور نیز با یکدیگر دیدار و گفتگو خواهند کرد.

امروز پیش از این سفر هفتمین نشست کمیسیون مشترک وزیران و دومین مجمع تجاری مشترک پاکستان و ازبکستان در اسلام آباد برگزار می شود.

پاکستان بر اساس چارچوب "چشم انداز آسیای مرکزی"، روابط خود با کشورهای آسیای مرکزی را افزایش داده است. این چشم انداز بخش های سیاسی، دیپلماسی، تجاری، سرمایه گذاری، انرژی، ارتباطات، امنیتی و دفاعی را شامل می شود.

ارسال نظر

 
1