خبر فوری

 
رئیس جمهور ارمنستان: باوجود حمایت پاکستان از آذربایجان، خواهان برقراری روابط با پاکستان هستیم
کد خبر :79251580

14:57 1400/10/03


برچسب ها : آذربایجان, آذربایجان و ارمنستان, پاکستان و ارمنستان, ترکیه, خلیج فارس, رئیس جمهور ارمنستان, روابط دوجانبه, عربستان سعودی, قره باغ,

آرمن سارگسیان رئیس جمهور ارمنستان طی مصاحبه ای با خبرگزاری "عرب نیوز" با بیان اینکه درحال حاضر کشورش با پاکستان روابط دیپلماتیک ندارد اما او باوجود حمایت پاکستان از آذربایجان در جنگ "قره باغ" مخالف برقراری روابط با پاکستان نیست، گفت: من با این تصور روی کار نیامده ام که اگر کسی از دشمن یا حریف من حمایت کند، من نباید با او صحبت کنم.


ارمنستان: به گزارش راز نیوز| آرمن سارگسیان رئیس جمهور ارمنستان طی مصاحبه ای با خبرگزاری "عرب نیوز" با بیان اینکه درحال حاضر کشورش با پاکستان روابط دیپلماتیک ندارد اما او باوجود حمایت پاکستان از آذربایجان در جنگ "قره باغ" مخالف برقراری روابط با پاکستان نیست، گفت: من درحال تلاش برای برقراری روابط هستم، زیرا من با این تصور روی کار نیامده ام که اگر کسی از دشمن یا حریف من حمایت کند، من نباید با او صحبت کنم.

گفتنی است آذربایجان و ارمنستان در اکتبر 2020 میلادی بر سر مسئله قره باغ به جنگ بایکدیگر پرداخته بودند و پاکستان تنها کشوری است که ارمنستان را به دلیل اشغال این منطقه از آذربایجان، ارمنستان را به رسمیت نمی شناسد.

سرهنگ مهمان نوروز وابسته نظامی آذربایجان در اسلام آباد طی گفتگو با مطبوعات در اکتبر 2020 گفته بود: ترکیه و پاکستان به شدت از آذربایجان حمایت می کنند، اما ارمنستان طی تبلیغات دروغ گفته است که 30 هزار نظامی پاکستانی و نیروهای هوایی ترکیه در جنگ حضور داشتند. وی همچنین حضور پاکستان و ترکیه در جنگ با ارمنستان را اتهامات بی اساس عنوان کرده بود.

رئیس جمهور ارمنستان در ادامه مصاحبه اش با عرب نیوز، گفت: ما نمی توانیم پاکستان را نادید بگیریم و اینکه ما در وضعیتی نیستیم که با پاکستان وارد جنگ شویم، این غیرقابل درک است. ما باید در زمینه مذاکرات و صحبت تلاش کنیم و ببینیم که ما را به کجا می‌برد ؟ من هیچ تناقضی بین گفتگو با پاکستان و روابط عمیق و خوب با هند نمی بینم.

وی در ادامه در زمینه درگیری نظامی با آذربایجان اظهار داشت: از سوی دیگر آذربایجان و ترکیه گاهی اوقات دوست دارند از این جنگ با عنوان جنگ مذهبی برای جلب حمایت جهان اسلام استفاده کنند درحالیکه ما هرگز به دنبال جلب حمایت دولت های مسیحی نبوده ایم. هرگز این جنگ دینی و مذهبی نبود، ارمنستان با بسیاری از کشورهایی که دین اصلی آنها اسلام است، روابط خوبی دارد.

آرمن سارگسیان در توضیح اظهارات خود نسبت به عربستان سعودی و کشورهای مسلمان گفت: من نگرانی های عربستان سعودی را می فهمم، ایران و خلیج فارس، ایران و لبنان را دنبال و درک می کنم، همچنین آنچه که عربستان سعودی نیز در خلیج فارس انجام می دهد را دنبال می کنم.

رئیس جمهور ارمنستان با یادآوری نقش کلیدی کشورهای حاشیه خلیج فارس و جهان عرب در تامین سرپناه برای ارمنی های بازمانده از نسل کشی 1915-1916 میلادی، ابراز داشت: از این فرصت استفاده می کنم و از همه ملت ها و همه سران کشورها تشکر می کنم. کشورهای سوریه، لبنان، مصر، عربستان سعودی و حاشیه خلیج فارس به ارامنه بازمانده سرپناه داده بودند.

ارسال نظر

 
1