خبر فوری

 
 
رئیس جمهور آمریکا : توضیحات عربستان در رابطه با قتل خاشقچی قابل قبول است
کد خبر :1416146979

14:00 1397/07/28


برچسب ها : آمریکا, جمال خاشقجی, عربستان سعودی, قلت,

رئیس جمهور آمریکا طی بیانیه ای با قابل قبول خواندن توضیحات عربستان سعودی در رابطه با قتل خاشقچی گفت : '' این مهم ترین گام است. ''


رئیس جمهور آمریکا طی بیانیه ای با قابل قبول خواندن توضیحات عربستان سعودی در رابطه با قتل خاشقچی گفت : '' این مهم ترین گام است. ''

وی خاطر نشان کرد که اگر آمریکا در این زمینه اقدامی انجام دهد، نمی خواهد که در اثر این اقدام روابط دو کشور آمریکا و عربستان سعودی و توافقنامه خرید اسلحه از سوی سعودی تحت تاثیر این اقدام قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوال، که آیا شما توضیحات عربستان سعودی در این زمینه را قابل قبول میدانید گفت : بله من آن را می پذیرم.

دونالد ترامپ افزود، اگر ما تصمیم به اعمال تحریم هایی عليه عربستان سعودی بگیریم، توافقنامه 110 میلیارد دلاری خرید اسلحه سعودی تحت این تحریم ها قرار نخواهد گرفت، این توافقنامه موجب شاغل شدن 600 هزار نفر می‌شود.

ناگفته نماند که طی این روزها و پس از خبر قتل خاشقچی، رئیس جمهور آمریکا از طرفی بیانیه های مختلفی در این رابطه از جمله تحریم ها علیه عربستان سعودی را اظهار کرده بود و از طرفی نیز بیانیه های وی نشان دهنده آن بوده است که وی خواستار ادامه روابط با پادشاهی عربستان سعودی نیز است.

به گفته باب کروکر، سناتور جمهوری‌خواه و کمیته روابط بین المللی مجلس سنای آمریکا، بر توانایی و صداقت عربستان سعودی شک دارم، زیرا آنها طی هفته های اخیر این امر را نشر می‌داده اند که خاشقچی از کنسولگری عربستان سعودی واقع در استانبول خارج شده است.

وی افزود، با گذشت زمان از قتل خاشقچی، شاهد تغییر در گفته های روزانه مقامات سعودی دراین رابطه بوده ایم. اما باتوجه به این موضوع به بیان اخیر عربستان نیز نمی توان اعتماد کرد.

ارسال نظر

 
1