خبر فوری

 
 
رئیس اجرایی افغانستان : تروریسم پروری در دراز مدت چیزی جز ضرر نیست
کد خبر :1153385630

15:42 1397/06/23


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, تروریست, تروریسم, هند, هندوستان,

رئیس اجرایی افغانستان گفت : عدم وفاداری گروه های تروریستی به کشوری در دراز مدت، درسی است برای دولت های منطقه از جمله پاکستان.


عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان گفت : عدم وفاداری گروه های تروریستی به کشوری در دراز مدت، درسی است برای دولت های منطقه از جمله پاکستان.
وی افزود، چنین افرادی خواستار برپایی حکومت خود هستند و بالاخره برای دستیابی به اهداف خود بر خلاف حکومتی اقدام خواهند کرد.

عبدالله گفت : عمران خان پس از به دست گرفتن سمت نخست وزیری پاکستان گفته بود که خواستار امنیت و استحکام در منطقه هستیم و ما نیز در پی این سخن عمرا خان، از او استقبال خواهیم کرد.
وی افزود، می‌دانم که مابین حکومت های دو کشور پاکستان و افغانستان اختلافاتی وجود دارد اما با مشارکت و همکاری دوجانبه می‌توانیم عليه این تروریست ها عملیات انجام دهیم، اما این عمل زمانی اجرایی خواهد شد که دوطرف همکاری مخلصانه ای داشته باشند.

آیا حضور نظامیان هندوستان در خاک افغانستان فایده ای خواهد داشت؟

رئیس اجرایی افغانستان در پاسخ به این سوال گفت : همکاری هندوستان در حوزه های معیشتی بسیار مفید بوده است و تا حدودی از لحاظ دفاعی و امنیتی نیز مفید ثابت شده است؛ اما درمورد حضور نظامیان هندوستان در افغانستان گفت و گویی انجام نشده بود.

وی این امر را که گروه تروریستی طالبان و آمریکا روابطی داشته اند را قبول کرده و گفته است که، آمریکا با افزایش فشارهای خود عليه طالبان خواستار مذاکرات این گروه با دولت افغانستان است.

وی افزود : گروه تروریستی طالبان با دولت افغانستان مذاکرات نخواهند کرد، اما اگر آنها خواستار عضویت در جمهوریت هستند ما از آنها استقبال خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1