خبر فوری

 
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع فدرال پاکستان: سرمایه گذاران بلغاری از پروژه سی پیک نهایت استفاده را ببرند
کد خبر :916998566

17:14 1401/11/22


برچسب ها : FPCCI, پاکستان و بلغارستان, تجارت, رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان, سرمایه گذاری, سفیر بلغارستان در پاکستان,

ایرینا گانچوا سفیر جمهوری بلغارستان از فدراسیون اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان FPCCI بازدید و با عرفان اقبال شیخ رئیس فدراسیون و عمر مسعود الرحمن نایب رئیس دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ایرینا گانچوا سفیر جمهوری بلغارستان از فدراسیون اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان FPCCI بازدید و با عرفان اقبال شیخ رئیس فدراسیون و عمر مسعود الرحمن نایب رئیس دیدار کرد. 

طرفین در این نشست در زمینه افزایش همکاری های متقابل و سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله معادن، مواد معدنی، اکتشاف نفت و گاز، گردشگری، کشاورزی و تولید انرژی توافق کردند.

عرفان اقبال شیخ طی گفتگو با سفیر بلغارستان، با بیان اینکه دو کشور از روابط سنتی صمیمانه مبتنی بر تفاهم بالا و همکاری موثر بین المللی در زمینه های سیاسی و تجاری برخوردارند، گفت: اما حجم تجارت فیمابین نسبت به توانایی تجاری موجود بسیار کم است.

وی ضمن تاکید بر افزایش مناسبات تجاری و سرمایه گذاری، گفت که پروژه چند میلیارد دلاری کریدور اقتصادی چین-پاکستان هم فرصت های سرمایه گذاری را فراهم می کند و سرمایه گذاران بلغارستان باید نهایت استفاده را از آن ببرند. او همچنین توضیحاتی در مورد فرصت های سرمایه گذاری در پاکستان در بخش های مختلف ارائه کرد.

اقبال شیخ در زمینه افزایش همکاری های دوجانبه در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: پاکستان دارای پتانسیل بالای دام است و یکی از کشورهای برتر تولید کننده شیر می باشد. بلغارستان بهترین تخصص جهان را در تولید ماست دارد، تولید محصولات باارزش افزوده کشاورزی در زمینه توسعه کشاورزی و لبنیات بیشتر ترویج خواهد یافت. وی پیشناد داد که تبادل منظم هیئت های تجاری ایجاد ارتباط بین کسب و کار می شود که از طریق آن برنامه ها و تجربیات مشترک در بخش های مختلف از جمله توسعه کشاورزی، محیط زیست، آموزش و گردشگری مبادله شود.

عمر مسعود الرحمان نایب رئیس اتاق های بازرگانی و صنایع فدرال پاکستان در این بین با بیان اینکه پاکستان محصولات زیادی دارد که به کشورهای مختلف صادر می کند، درحالیکه بلغارستان همان اجناس را از کشورهای مختلف وارد می کند اما دو کشور به طور مستقیم در این زمینه تجارت انجام نمی دهند، بخش های مختلف از جمله گوشت و سایر فرآورده ها، پوست، کفش چرم و سایر محصولات چرمی را برشمرد و گفت: صنعت تنباکو از دیگر صنایع توسعه یافته پاکستان است. تنباکو و جایگزین های تنباکو و محصولات هموژن یا بازسازی شده نیز در پاکستان تولید می شود. می توان تجارت دو کشور در این موارد را گسترش داد.

سفیر بلغارستان با تاکید بر تقویت بیشتر مناسبات دوجانبه تجاری و دیپلماتیک میان دو کشور، این روابط را باعث افزایش مناسبات در سطح مردم عنوان کرد و گفت: در سال 2015 میلادی کمیسیون اقتصادی مشترک میان دو کشور با هدف جستجوی فرصت ها برای افزایش سرمایه گذاری و تجارت ایجاد شده است.

وی بر ضرورت تنوع بخشی به همکاری های تجاری و سرمایه گذاری از طریق مشارکت در کشاورزی و توسعه لبنیات، تاکید کرد .

ارسال نظر

 
1