خبر فوری

 
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سرحد: ظرفیت بالایی برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی با ایران وجود دارد
کد خبر :1632157639

15:24 1401/07/20


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع سرحد, پاکستان و ایران, پیشاور, تجارت دوطرفه, روابط اقتصادی, روابط تجاری, سرکنسولگری ایران, مبادلات تجاری, محمد اسحاق, هیئت تجاری, کنسولگری ایران,

محمد اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سرحد طی گفتگو با حسین مالکی وابسته تجاری کنسولگری ایران در پیشاور ضمن تاکید بر تقویت روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی میان دو کشور پاکستان-ایران، گفت: حجم تجارت موجود را می توان با استفاده مناسب از تجربیات و منابع ارزشمند یکدیگر از جمله قرار داد های تجاری متقابل بین دوکشور همسایه، تبادل هیئت های تجاری از سوی جامعه تجاری افزایش داد...


پیشاور: به گزارش راز نیوز| محمد اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سرحد طی گفتگو با حسین مالکی وابسته تجاری کنسولگری ایران در پیشاور ضمن تاکید بر تقویت روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی میان دو کشور پاکستان-ایران، گفت: حجم تجارت موجود را می توان با استفاده مناسب از تجربیات و منابع ارزشمند یکدیگر از جمله قرار داد های تجاری متقابل بین دوکشور همسایه، تبادل هیئت های تجاری از سوی جامعه تجاری افزایش داد.

وی در ادامه گسترش تجارت منطقه ای را از ضرورت های مهم زمان حاضر عنوان کرد و با بیان اینکه این امر از اولویت های اتاق بازرگانی سرحد می باشد، گفت: این اتاق بازرگانی به زودی نمایشگاه تجاری برگزار خواهد کرد که در زمینه گسترش تجارت دوجانبه با کشورهای همسایه مفید خواهد بود.

گفتنی است در این نشست اعجاز خان آفریدی معاون رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سرحد نیز حضور داشت. در این دیدار رئیس اتاق بازرگانی با کنسولگری ایران ضمن گفتگو در مورد گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی متقابل ، بر انجام اقدامات مشترک جهت افزایش حجم تجاری میان دو کشور همسایه و انجام فعالیت برای برطرف کردن محدودیت های اقتصادی، تاکید کرد.

کنسولگری ایران در این بین ضمن برجسته سازی ظرفیت بالای موجود برای گسترش روابط متقابل تجاری میان پاکستان و ایران، اظهار داشت که در همین راستا دوکشور برای برطرف کردن موانع اقدامات جدی انجام دهند. گفته شد که می توان از طریق تلاش های مشترک و هماهنگی، مشکلات موجود در مسیر تجارت را حل و فصل کرد. به رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سرحد گفته شد تا جهت بهبود تجارت دوجانبه راهکارهایی را ارائه دهد و توضیحاتی در زمینه نمایشگاه تجاری فراهم کند تا جامعه تجاری ایران نیز بتواند به نحو احسنت در آن شرکت کند.

محمد اسحاق رئیس اتاق بازرگانی سرحد با استقبال از عزم جدی دیپلمات ایران برای رشد تجارت میان دوکشور، گفت: مشکلات موجود در تجارت دوجانبه میان ایران و پاکستان را می توان با تلاش های مشترک و مشورت حل و فصل کرد. پاکستان و ایران به دلیل همسایگی می توانند نهایت بهره را از تجربیات یکدیگر داشته باشند. وی بر توسعه تجارت متقابل پاکستان و ایران تاکید کرد تا اقتصاد دوکشور همسایه از طریق تجارت قانونی توسعه و تثبیت شود.

وی با تاکید بر ضرورت جدی جهت برداشتن گام هایی در سطح دولت های دوکشور برای قرارداد تجارت آزاد میان پاکستان-ایران، از پیام تبریک دیپلمات های ایران در کنسولگری قدردانی و تشکر کرد و گفت: امیدوارم در دوران ریاست من تلاش ها و اقدامات مشترکی برای افزایش بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه میان پاکستان و ایران انجام شود.

پیش از این وابسته تجاری ایران در پیشاور ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه روابط متقابل تجاری به رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سرحد، از بازدید زودهنگام رئیس اتاق بازرگانی ایران به شهر های مختلف خبر داد و گفت: وی مایل است رئیس اتاق ایران به پیشاور بیاید و از اتاق بازرگانی سرحد نیز بازدید کند.

ارسال نظر

 
1