خبر فوری

 
 
رئیس اتاق بازرگانی تهران: حجم تجارت ایران و پاکستان می تواند تا 13 میلیارد دلار افزایش یابد
کد خبر :1471827220

18:18 1398/12/06


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنعت تهران, پاکستان و ایران, تجارت, سرکنسول ایران,

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی و صنعت تهران به همراه هیئت عالی رتبه و احمد محمدی سرکنسول ایران طی بازدید از انجمن تجارت و صنعت کورنگی(کاتی)، گفت: حجم تجارت میان دو کشور می تواند تا 13 میلیارد دلار افزایش یابد و روابط بخش خصوصی دو طرف می توانند نقش مهمی در زمینه ارتقاء همکاری های اقتصادی دوجانبه ایفا کنند.


کراچی: به گزارش راز نیوز|  مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی و صنعت تهران به همراه هیئت عالی رتبه و احمد محمدی سرکنسول ایران طی بازدید از انجمن تجارت و صنعت کورنگی(کاتی)، گفت: حجم تجارت میان دو کشور می تواند تا 13 میلیارد دلار افزایش یابد و روابط بخش خصوصی دو طرف می توانند نقش مهمی در زمینه ارتقاء همکاری های اقتصادی دوجانبه ایفا کنند.

احمد محمدی سرکنسول ایران، گفت: خواستار بهتر شدن روابط تجاری با کشور های همسایه هستیم، مواقع جدیدی پس از پشت سر گذاشتن مشکلات زیاد بوجود آمده اند که می توان از آنها استفاده کرد.

شیخ عمر ریحان رئیس انجمن تجارت و صنعت کورنگی، در این بین با بیان این موضوع که یکسان بودن مسائل دو کشور در سطح اقتصادی ، اهمیت همکاری دوجانبه را می رساند، گفت: به همراه مسائل کانال بانکی ، باید تمامی موانع در مسیر تجاری را بر طرف سازیم. تجارت بین منابع غیر رسمی سه برابر بیشتر از تجارت منظم بین ایران و پاکستان است، بنابراین باید اقدامات مهمی در این زمینه انجام شود.

مسعود نقی مسئول کمیته امور دیپلماتیک انجمن (کاتی) گفت: پاکستان و ایران در مورد اف ای تی اف با مسائل مشابهی مواجه هستند که با همکاری های دوجانبه و اقدمات جدی کمیته تجاری دو کشور می توان از آن خارج شد. از طرفی سناتور حسیب الله در گفتگو در این میان، هماهنگی و انسجام را عامل همکاری دو جانبه توصیف کرد .  

مسعود خوانساری در ادامه سخنرانی ، گفت: ایران پس از مشکلات اقتصادی، برای بر طرف سازی نیازهای خود بر تقویت صنعت ملی کار کرد و علاوه بر آن ما معتقد به افزایش حجم تجاری با کشور های همسایه من جمله پاکستان برای غلبه بر مشکلات هستیم. حجم تجاری میان ایران و پاکستان همچون عراق و امارات می تواند تا سقف 13 میلیارد دلار افزایش یابد. وی در پایان از مسئولین انجمن برای سفر به ایران دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1