خبر فوری

 
 
دیوان عالی کشور : آژانس های امنیتی فقط در محدوده خود کار کنند
کد خبر :593344900

18:07 1397/11/17


برچسب ها : ارتش, اطلاعات پاکستان, پاکستان, تحصن, دیوان عالی کشور,

دیوان عالی کشور پاکستان در موضوع حکم صادر شده در باره تحصن فیض آباد اظهار داشت، سازمان های اطلاعاتی و امنیتی فقط در محدوده خود کار کنند و پا از گلیم خود بیرون نکنند۔


 

دیوان عالی کشور پاکستان در موضوع  حکم صادر شده در باره تحصن فیض آباد اظهار داشت، سازمان های اطلاعاتی و امنیتی فقط در محدوده خود کار کنند و پا از گلیم خود بیرون نکنند۔

 

به گزارش راز نیوز به نقل از داو نیوز دیوان عالی کشور پاکستان در حکم صادر شده در باره پرونده تحصن فیض آباد که در سال ۲۰۱۷ از سوی تحریک لبیک برگزار شده بود آمده بود که هر فردی که چنین فتوی صادر کند که بخاطر آن فتوی جان کسی در خطر باشد علیه فتوی دهنده طبق ماده قانون ضد تروریزم با آن شخص برخورد جدی خواهد شد۔

 

دیوان عالی کشور ضمن صدور این حکم به سازمان های اطلاعاتی پاکستان و سازمان های ارتشی و کشوری دیگر همچون اداره روابط عمومی ارتش هشدار داد که این سازمان ها نباید در امور دادگاه ها نیز مداخله کنند و نباید پای خودشان را از گلیم بیرون کنند در این بیانه نوشته شده بود که طبق دیوان عالی کشور کار سازمان های اطلاعاتی در نظر داشتن تمام فعالیت های تروریستی می باشد۔

 

در این بیانیه آمده بود که دیوان عالی کشور حق ندارد جلوی آزادی بیان را بگیرد و نه حق دارد که در کار رسانه ها و اخبارها را و ترسیل آنها مداخله کند و بر این اساس  وظیفه سازمان های اطلاعاتی نیز فقط در نظر داشتن تمامی آن فعالیت های است که علیه کشور انجام می گیرند۔

در حکم دیوان عالی کشور از سازمان های اطلاعاتی و نظامی و کشوری خواسته شده بود که برخورد جدی  با افرادی که دراین سازمان های مسئولیت داشته و در فعالیت های شریک شدند که سوگند خود آنها را نقض می کند داشته باشند.

ارسال نظر

 
1