خبر فوری

 
دیوان عالی پاکستان حکم پرونده قتل دنیل پرل را صادر کرد
کد خبر :1366932675

09:39 1400/01/07


برچسب ها : احمد عمر شیخ, اسلام آباد, پرونده قتل دنیل پرل, پنجاب, تبرئه, دیوان عالی پاکستان,

دیوان عالی پاکستان در مورد پرونده قتل دنیل پرل حکم خود را بطور مفصل طی 95 صفحه صادر کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دیوان عالی پاکستان در مورد پرونده قتل دنیل پرل حکم خود را بطور مفصل طی 95 صفحه صادر کرد.

بر اساس این گزارش منتشر شده مفصل، عمر شیخ از اتهامات آدم ربایی و قتل دنیل پرل تبرئه شد. در جریان دادخواهی یک مامور پلیس به عنوان راننده تاکسی در جایگاه شاهد حاضر شد اما شهادت وی در دادگاه رد شد.

در گزارش به این موضوع اشاره شده است که زن دنیل پرل ایمیل هایی که در آن ها دنیل پرل تهدید به مرگ شده بود را پنهان کرده و مانع از انتشار آن ها شده است. دنیل پرل در معرض خطر جانی بود اما همسرش تا 12 روز سکوت کرد. نه تنها ایمیل های همسر دنیل پرل منتشر نشد بلکه وی حتی مورد بازجویی قرار نگرفت. ویدیوی اصلی ضبط شده از صحنه قتل دنیل پرل نیز به طور عمد در دسترس پلیس قرار نگرفت.

در این گزارش آمده است که اگر ویدیوی اصلی پیدا می شد امکان بررسی آن وجود داشت اما بدون بررسی نمی توان به هیچ مدرک ویدیویی اعتماد کرد. تحقیقات از خانواده دنیل پرل نقایص زیادی را در پرونده نشان داد. کار دادگاه ها رفع نقص در تحقیقات نیست.

در این گزارش همچنین بیان شده است که تمام ماجرای دادخواهی پر از تردید بوده و این تصمیم توسط هیئتی متشکل از 3 نفر و نسبت دو به یک گرفته شده است در حالی که قاضی یحیی آفریدی با تصمیمی که در هیئت 3 نفره گرفته شده مخالف است.

ارسال نظر

 
1