خبر فوری

 
 
دیوان عالی پاکستان اعتراض دولت سند به تبرئه متهمان پرونده قتل دنیل پرل را رد کرد
کد خبر :1802944231

12:40 1399/04/09


برچسب ها : CIA, آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا, پاکستان و آمریکا, دادگاه عالی سند, دنیل پرل, دولت محلی ایالت سند, دیوان عالی پاکستان,

دیوان عالی پاکستان امروز در جریان بررسی درخواست تجدید نظر در حکم تبرئه متهمان پرونده قتل دنیل پرل، اعتراضات وارده از سوی دولت محلی ایالت سند را رد کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دیوان عالی پاکستان امروز در جریان بررسی درخواست تجدید نظر در حکم تبرئه متهمان پرونده قتل دنیل پرل، اعتراضات وارده از سوی دولت محلی ایالت سند را رد کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، صبح امروز جلسه بررسی درخواست دولت ایالت سند مبنی بر تجدید نظر در حکم تبرئه سه متهم پرونده قتل دنیل پرل با حضور سه تن از قضات ارشد دیوان عالی به ریاست قاضی مشیر عالم برگزار گردید.

دولت ایالت سند در این درخواست خود با بیان اینکه متهمان تبرئه شده در این پرونده از تروریست های بین المللی که یکی از آنها در هند و دیگری در افغانستان تحت آموزش نظامی قرار گرفته اند مدعی گردید آزادی این متهمان نتایج بسیار تلخی را در پی خواهد داشت.

وکیل مدافع این پرونده نیز در دفاع از حکم دادگاه عالی سند مبنی بر تبرئه سه تن از متهمان گفت: موکلان من 18 سال است که خورشید را به چشمان خود ندیده اند، دولت باید از خدا بترسد.

در این حین قاضی یحیی خان آفریدی در واکنش به درخواست دولت سند اظهار داشت: این نکته را به یاد داشته باشید که این متهمان توسط دادگاه تبرئه شده اند، شما پس از تبرئه این افراد چگونه می توانید آنان را تروریست خطاب کنید؟!

قاضی مشیر عالم ریاست این جلسه نیز ابراز داشت: بدون شواهد و مستندات قوی چگونه می توان حکم تبرئه را باطل اعلام کرد؟ حکم دادگاه عالی سند تنها در صورت داشتن نقص می تواند کان لم یکن تلقی شود البته دولت می تواند آنان را بر اساس قانون مجازات عمومی تحت بازداشت نگاه دارد.

دیوان عالی پاکستان ضمن رد درخواست ابطال حکم تبرئه متهمان پرونده قتل دنیل پرل، بررسی آن را تا مهر ماه سال جاری لغو نمود.

نگاهی به پرونده قتل دنیل پرل

دنیل پرل رئیس دفتر بخش آسیای جنوبی نشریه «وال استریت» بود که در ژانویه سال 2002 میلادی به دست افراد مسلح ناشناس در شهر کراچی ربوده شد و سپس به قتل رسید.

دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم طی حکمی شیخ عمر متهم ردیف اول این پرونده را به اعدام و سه تن دیگر از متهمان به نام های فهد نسیم، شیخ عادل و سلمان ثاقب را نیز به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاه عالی سند نیز در بررسی درخواست متهمان برای تجدید نظر در حکم صادره از سوی دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم پس از گذشت 18 سال طی حکمی با تبدیل نمودن حکم اعدام شیخ عمر مظنون اصلی این پرونده وی را به تحمل 7 سال حبس محکوم نمود و فهد نسیم، شیخ عادل و سلمان ثاقب را نیز از هرگونه اتهام وارده تبرئه کرد.

به دنبال انتشار این حکم و تبرئه سه تن از متهمان این پرونده توسط دادگاه عالی سند، دولت محلی ایالت سند با فشارهای سازمان جاسوسی آمریکا ضمن اعتراض به این حکم از دیوان عالی پاکستان خواستار تجدید نظر و ابطال حکم صادره از سوی دادگاه عالی سند گردید.
بخوانید: به چالش کشیده شدن پرونده دانیل پرل توسط دولت ایالت سند در دیوان عالی کشور

ارسال نظر

 
1