خبر فوری

 
دیده بان حقوق بشر: دولت پاکستان به استفاده ابزاری از سازمان بازرسی جهت سرکوب مخالفان پایان دهد
کد خبر :1772375658

09:50 1399/05/17


برچسب ها : NAB, اپوزیسیون, دولت پاکستان, سازمان بازرسی ملی پاکستان, سازمان دیده بان حقوق بشر, سرکوب,

سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به استفاده ابزاری دولت و نظام پاکستان از سازمان بازرسی جهت سرکوب مخالفان و رهبران احزاب اپوزیسیون خواستار تحقیقات و انجام اقدام قانونی در این زمینه شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به استفاده ابزاری دولت و نظام پاکستان از سازمان بازرسی جهت سرکوب مخالفان و رهبران احزاب اپوزیسیون خواستار تحقیقات و انجام اقدام قانونی در این زمینه شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سازمان دیده بانی حقوق بشر با انتشار بیانیه ای ابراز داشت: دولت اسلام آباد باید با تمکین از تصمیم اخیر دیوان عالی پاکستان به استفاده ابزاری جهت سرکوب منتقدین سیاسی و رهبران احزاب اپوزیسیون پایان دهد و دولت باید با ورود به موضوع بازداشت های غیرقانونی از سوی سازمان بازرسی تحقیقات ویژه و گسترده ای را در این زمینه انجام دهد.

طبق بیانیه سازمان دیده بان حقوق بشر، دیوان عالی پاکستان در سی ام تیر ماه سال جاری با صدور حکم نهایی خود در پرونده بازداشت خواجه سعد رفیق و سلمان رفیق از رهبران احزاب اپوزیسیون توسط سازمان بازرسی اعلام داشت: سازمان بازرسی با زیرپا نهادن محاکمه شفاف متهمان را بدون هیچگونه مدرک مستند به مدت 15 ماه تحت بازداشت نگاه داشته بود.

سازمان دیده بان حقوق بشر در ادامه این بیانیه، بازداشت میر شکیل الرحمان سردبیر خبرگزاری جیو و نشریه «جنگ» توسط سازمان بازرسی را نمونه ای دیگر از اقدام دولت پاکستان در اذیت و آزار و سرکوب منتقدانش عنوان نمود.

برید اِدمز مدیر سازمان حقوق بشر در این باره اظهار داشت: حکم دیوان عالی پاکستان علیه سازمان بازرسی دلیلی بر مجرم بودن این سازمان و مقامات آن است.

وی افزود: دولت پاکستان باید استفاده ابزاری از سازمان بازرسی جهت ایجاد رعب و وحشت میان مخالفان و منتقدان و سرکوب آنان را پایان دهد و پارلمان پاکستان نیز باید برای تبدیل سازمان بازرسی به یک نهاد خود مختار و مستقل اصلاحاتی را در آیین نامه این سازمان ایجاد نماید.

ارسال نظر

 
1