خبر فوری

 
 
دیدار یکی از رهبران دموکرات آمریکا با وزیر مور خارجه پاکستان
کد خبر :1621249413

12:45 1400/01/05


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, پنجاب, دیدار, رهبر دموکرات آمریکا, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

طاهر جاوید یکی از رهبران دموکرات آمریکا با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | طاهر جاوید یکی از رهبران دموکرات آمریکا با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دو جانبه پاکستان و آمریکا، دیپلماسی اقتصادی و دیگر موضوعات بحث و تبادل نظر کردند. دو طرف طی این دیدار در مورد پاکستانی های مقیم آمریکا نیز گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان به طاهر جاوید به دلیل دریافت نشان افتخار از دولت پاکستان تبریک گفت و از تلاش های وی برای بهبودی روابط پاکستان و آمریکا تشکر کرد.

وی گفت: پاکستان برای روابط خود با آمریکا اهمیت ویژه ای قائل بوده و دو کشور در موضوع مذاکرات صلح افغانستان و ایجاد صلح و ثبات در منطقه متحد یکدیگراند. پاکستان توجه خاصی به اقتصاد جغرافیایی داشته و امکانات مهم تجاری از جمله ویزای الکترونیکی به سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد.

وی افزود: شرکت های آمریکایی می توانند از این امکانات استفاده کرده و در بخش های مختلف پاکستان سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: بسیاری از چهره های برجسته دولت جو بایدن از امور پاکستان و منطقه مطلع هستند و ما انتظار می رود دولت آمریکا نقش مؤثری در ایجاد صلح در منطقه از جمله در مسئله کشمیر داشته باشد.

طاهر جاوید نیز گفت: دولت جدید آمریکا در مورد نقض حقوق بشر در کشمیر نگران است.

در پایان این دیدار طاهر محمود با تشکر از وزیر امور خارجه پاکستان به وی اطمینان داد که تمام توان خود را برای افزایش روابط اقتصادی بین پاکستان و آمریکا بکار خواهد گرفت.

ارسال نظر

 
1