خبر فوری

 
 
دیدار یکی از اعضای کنگره آمریکا با پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1969533332

16:03 1401/02/01


برچسب ها : اعضای کنگره آمریکا, پاکستان و آمریکا, دیدار, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, روابط دوجانبه, گفتگو, همکاری دوجانبه, هیئت کنگره آمریکا,

یک هیئت پارلمانی به سرپرستی الهان عمر، یکی از اعضای کنگره ایالات متحده آمریکا با راجا پرویز اشرف، رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یک هیئت پارلمانی به سرپرستی الهان عمر، یکی از اعضای کنگره ایالات متحده آمریکا با راجا پرویز اشرف، رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی گفت: روابط صمیمانه بین پاکستان و ایالات متحده آمریکا برای توسعه و رفاه منطقه ضروری است و توسعه روابط دو پارلمان باعث تقویت بیشتر روابط موجود میان دو کشور خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری، تجارت و بازرگانی در پاکستان، گفت: پاکستان ظرفیت های وسیعی در زمینه گردشگری، تجارت و بازرگانی دارد که می توان از آن ها در جهت توسعه و شکوفایی کشور ستفاده کرد.

در ادامه، رجا پرویز اشرف، رئیس مجلس ملی با اشاره به توانمندسازی زنان گفت: شهید محترمه بی نظیر بوتو به عنوان یک الگوی واقعی برای توانمندسازی زنان نه تنها در پاکستان بلکه در سراسر جهان شناخته می شد؛ او برای احیای دموکراسی و تقویت آن مبارزه و جان گرانبهای خود را فدای بقای دموکراسی کرد.

وی افزود: انتقال مسالمت آمیز قدرت گامی مثبت در جهت تقویت دموکراسی در پاکستان می باشد

رجا پرویز اشرف از تلاش و تعهد الهان عمر نماینده کنگره آمریکا، جهت تضمین حقوق اولیه اقلیت ها، زنان و کودکان در ایالات متحده آمریکا قدردانی کرد.

وی همچنین از اعضای کنگره آمریکا برای بازدید از پارلمان پاکستان دعوت و تمایل خود را برای افزایش همکاری کمیته دائمی کنگره آمریکا و کمیته های پارلمان پاکستان ابراز کرد.

راجا پرویز اشرف، رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند، گفت: جامعه بین المللی باید بر نقض جدی حقوق بشر در جامو و کشمیر اشغالی تمرکز کند.

وی در ادامه گفت: پاکستان به دنبال روابط مسالمت آمیز و صمیمانه با همه همسایگان خود است و بر ضرورت حل و فصل مسالمت آمیز درگیری ها در منطقه مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تاکید می کند.

پاکستان متعهد به ریشه کن کردن تروریسم از خاک خود می باشد و همیشه خواهان ایجاد افغانستان صلح آمیز و مرفه به عنوان همسایه خود بوده است.

الهان عمر، نماینده کنگره آمریکا از استقبال گرم راجا پرویز اشرف، رئیس مجلس شورای اسلامی در سفرش به پاکستان قدردانی کرد و گفت: ایالات متحده آمریکا برای روابط خود با پاکستان ارزش قائل است زیرا این دو کشور در هفت دهه گذشته شرکای مهمی در توسعه بوده اند.

وی با دعوت از راجا پرویز اشرف برای بازدید از کنگره آمریکا، افزود: آمریکا به حمایت از پاکستان به ویژه در زمینه های آموزش، بهداشت و توانمندسازی زنان ادامه خواهد داد، همچنین کنگره آمریکا خواهان افزایش روابط پارلمانی میان دو کشور است.

ارسال نظر

 
1