خبر فوری

 

 

لاهور: به گزارش راز نیوز | انعم قیصر یکی از اعضای مجلس عوام انگلیس با میان کاشف اشفاق رئیس شورای بازرگانی پاکستان در لاهور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، انعم قیصر گفت: افزایش روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه میان انگلیس و پاکستان منجر به رشد و شکوفایی هر دو کشور خواهد شد.

وی افزود: انگلیس می خواهد تجارت دوجانبه با پاکستان را از سطح فعلی 3 میلیارد به 10 میلیارد پوند جهت دستیابی به نتایج سودمند متقابل افزایش دهد.همچنین حدود 5 هزار شرکت انگلیسی در امارات متحده عربی در حال فعالیت هستند، اما با وجود اینکه بازار پاکستان ظرفیت چشمگیری با بیش از 220 میلیون نفر جمعیت دارد، تنها 150 شرکت انگلیسی در اینجا فعالیت می کنند.

انعم قیصر تاکید کرد که پاکستان بایستی بر تضمین یک سیستم مالیاتی مبتنی بر درآمد پیش بینی شده برای جذب سرمایه گذاران بیشتر از انگلیس و سایر کشورها، و همچنین بر رفع تشریفات اداری و سایر موانع تمرکز کند.

وی گفت: انگلیس مشتاق همکاری سطح بالا با پاکستان در چهار حوزه بهداشت عمومی، آموزش، انرژی سبز و زیرساخت ها می باشد. انگلیس همچنین می تواند با پاکستان در زمینه های کشاورزی، تولید، داروسازی و سایر بخش ها همکاری کند و در همین حال، انگلیس تلاش خواهد کرد تا به محصولات پاکستانی دسترسی ترجیحی به بازار خود بدهد و این اقدام منجر به افزایش صادرات کشور پاکستان خواهد شد.

انعم قیصر در خصوص صادرات میوه و سبزیجات به انگلیس گفت: صادرکنندگان پاکستانی باید تلاش کنند تا استانداردهای کشور انگلیس را رعایت کنند تا دسترسی بهتری به بازار مواد غذایی داشته باشند. وی همچنین از شرکت های پاکستانی خواست تا بر بازاریابی محصولات خود در انگلیس تمرکز کنند.

وی در ادامه گفت: دولت انگلیس، بازدید از پاکستان را به مردم و جامعه خود توصیه کرده است

در این نشست، میان محمود الحسن سرکنسول افتخاری جمهوری مولداوی، دکتر وقار چودری دانش پژوه و عضو هیئت علمی مدعو دانشکده مطالعات ارتباطات دانشگاه پنجاب و بازرگانان منچستر محمد اعظم خان، شهریارخان، اسفندیارخان و مهرخان، حضور داشتند.

میان کاشف اشفاق ضمن استقبال از سفر انعم قیصر به پاکستان گفت: پتانسیل عظیمی برای تقویت تجارت دوجانبه میان پاکستان و انگلیس وجود دارد که مستلزم ارتباط بهتر بین بخش‌های خصوصی هر دو طرف می باشد

وی با بیان اینکه پاکستان تحت رهبری عمران خان نخست وزیر پاکستان در حال گسترش پایگاه صنعتی خود با توسعه مناطق ویژه اقتصادی است، افزود: شرکت های انگلیسی باید در اینجا به دنبال سرمایه گذاری مشترک و فرصت های سرمایه گذاری باشند.

وی همچنین با بیان اینکه همکاری نزدیک شرکت‌های انگلیسی و پاکستانی به توسعه محصولات با ارزش افزوده کمک می‌کند، گفت: شرکت‌های پاکستانی ارائه‌دهنده محصولات درجه A باید برای افزایش صادرات خود با شرکت‌های انگلیسی ارتباط مؤثری برقرار کنند.

رئیس شورای بازرگانی پاکستان افزود: همکاری پاکستان و انگلیس در زمینه های کشاورزی، صنعت، فناوری اطلاعات، معدن و گردشگری قابل ارتقاء می باشد.

وی بیان کرد: شورای بازرگانی انگلیس و پاکستان با کمیسیون عالی بریتانیا برای فهرست نهایی حداقل 200 شرکت پاکستانی که می توانند محصولات و خدمات نرم افزاری را به انگلیس ارائه دهند، هماهنگ خواهد کرد.

وی در پایان گفت: شورای بازرگانی پاکستان همچنین تلاش خواهد کرد تا مشاغل محلی را با شرکت های انگلیسی مرتبط کند همچنین بسیاری از شرکت های انگلیسی در پاکستان نسبت به سایر کشورها تجارت بهتری انجام می دهند، در همین حال بایستی شرکت های بیشتری از فرصت های تجاری بوجود آمده در بازار پاکستان استفاده کنند.

ارسال نظر

 
1