خبر فوری

 
 
دیدار یاوجنگ سفیر چین با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :447826977

19:43 1399/04/09


برچسب ها : بلوچستان, بندر گوادر, پاکستان و چین, سفیر چین, سی پیک,

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان طی دیدار با یاوجنگ سفیر چین، در زمینه پیشبرد سریع پروژه های سی پیک گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان طی دیدار با یاوجنگ سفیر چین، در زمینه پیشبرد سریع پروژه های سی پیک گفتگو کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان با مهم خواندن ایالت بلوچستان، بر ضرورت تسریع در تکمیل پروژه های سی پیک در این ایالت تاکید کرد و گفت: درپی پروژه های توسعه سازی، معیار زندگی مردم بهبود خواهد یافت که باید این روند سرعت گیرد. فرصت های گسترده ای برای سرمایه گذاری در پاکستان و به ویژه در ایالت بلوچستان وجود دارد که سرمایه گذاران چینی می توانند در بخش های چند وجهی سرمایه گذاری کنند که به نفع مردم بلوچستان و ایجاد فرصت های شغلی در سطح محلی خواهد شد. وی ضمن تشکر و قدردانی از دولت چین جهت کمک و همکاری های انجام شده با پاکستان از آغاز شیوع کرونا، روابط تاریخی میان دو کشور را موفق در هر سطحی از آزمایش توصیف کرد و افزود: دو کشور همواره مواضع طرف مقابل را تایید کرده اند.

صادق سنجرانی گفت: گسترش روابط پارلمانی بین دو کشور نه تنها فرصت هایی را برای نزدیک شدن مردم به یکدیگر می کند، بلکه باعث تقویت همکاری های اقتصادی نیز می شود که این امر مستلزم تقویت روابط پارلمانی است.

سفیر چین نیز در این دیدار، علاوه بر ابراز موافقت با نظریه رئیس مجلس سنای پاکستان، گفت: دوستی میان دو کشور، دوستی صمیمی و بی نظیری است و کار بر روی پروژه های تحت سی پیک در حال انجام است و در عین حال پیشرفت قابل توجهی نیز در روند توسعه بندر گوادر و این منطقه حاصل شده است.

ارسال نظر

 
1