خبر فوری

 
دیدار کمیسر امنیت خارجی چین و هیئت همراه با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان
کد خبر :26103091

12:32 1401/02/30


برچسب ها : انفجار بمب, پاکستان و چین, محمد شهباز شریف, مهندسان چینی, نخست وزیر پاکستان, کراچی, کمیسر امنیت خارجی چین,

چمگ جوپنگ کمیسر امنیت خارجی چین در صدر هیئت عالی رتبه روز گذشته با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| چمگ جوپنگ کمیسر امنیت خارجی چین در صدر هیئت عالی رتبه روز گذشته با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در این دیدار با تاکید بر عزم دولت خود برای تسریع پروژه‌های تحت مجموعه اقتصادی سی پک اظهار داشت: پروژه کریدور اقتصادی پاکستان_چین نقش ویژه‌ای در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی پاکستان ایفا نمود و از طریق آن توسعه سطح عالی به صورت عملی اجرایی گردید.

وی بر عزم خود برای تداوم فعالیت بر روی پروژه‌های راهبردی همچون پروژه خط ریلی ام ال-1 تاکید نمود و افزود: روابط پاکستان و چین مبتنی بر اعتماد، عزت و همکاری متقابل استوار است، دو کشور همواره در برهه‌های حساس و مقابله با چالش‌های مختلف در کنار یکدیگر حضور داشته و همکاری نموده‌اند.

شهباز شریف با محکوم نمودن حمله تروریستی در شهر کراچی که منجر به جان باختن تعدادی از شهروندان چینی شد خاطرنشان کرد: تمام ملت پاکستان شریک غم دولت و خانواده جان باختگان در ضایعه حادثه تروریستی شهر کراچی است.

وی قول مساعد داد: تکمیل تحقیقات در خصوص حمله تروریستی کراچی و بازداشت و محاکمه تمامی عناصر مرتبط با این حادثه در دستور کار دولت و نهادهای امنیتی پاکستان قرار دارد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با اشاره به گفتگوی تلفنی با همتای چینی خود در 27 فروردین ماه سال جاری تصریح کرد: تمامی تدابیر لازم برای تأمین امنیت شهروندان چینی که در پروژه‌ها و سازمان‌های مختلف در حال همکاری هستند به کار بسته خواهد شد.

چمگ جوپنگ کمیسر امنیت خارجی چین نیز در این دیدار از اقدامات حفاظتی دولت پاکستان برای تأمین امنیت شهروندان چینی و همچنین تلاش برای تکمیل تحقیقات در خصوص حادثه تروریستی کراچی به سرپرستی مستقیم نخست وزیر و دولت پاکستان تمجید نمود.

وی اظهار داشت: تروریسم دشمن مشترک پاکستان و چین است و دو طرف مصمم به مقابله جدی و فوری برای نجات از این تهدید هستند، پاکستان و چین تحت هر شرایطی به همکاری‌های راهبردی و مشارکت استراتژیک خود تداوم خواهد داشت.

 

ارسال نظر

 
1