خبر فوری

 
دیدار کمیسر امنیت خارجی چین با رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :377506482

17:12 1401/02/30


برچسب ها : دیدار, رانا تنویر حسین, وزیر آموزش و پرورش پاکستان, کمیسر امنیت خارجی چین,

هیئتی به سرپرستی چینگ گوپنگ کمیسر امنیت خارجی چین با رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئتی به سرپرستی چینگ گوپنگ کمیسر امنیت خارجی چین با رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش پاکستان دیدار و گفتگو کرد. همچنین در این دیدار مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.

در این دیدار، رانا تنویر حسین کشته شدن 3 دانشجوی چینی را در حادثه عملیات انتحاری دانشگاه کراچی تسلیت گفت و بیان کرد: روابط میان دو کشور برادر چین و پاکستان بسیار عمیق است همچنین مبادلات فرهنگی و آموزشی نباید تحت تأثیر چنین حملات بزدلانه قرار گیرد؛ در نتیجه، تجارت و اقتصاد متقابل میان دو کشور افزایش می یابد.

در ادامه، چینگ گوپنگ گفت: چین برای روابط خود با پاکستان ارزش زیادی قائل است و همینطور 300 دانشجوی چینی در پاکستان وجود دارد و این کشور افزایش تبادلات مردمی را ضروری می‌داند.

وی افزود: ایمنی شهروندان چینی از اهمیت بالایی برخوردار است و ما قصد داریم با مقامات پاکستانی جهت اطمینان از ایمنی شهروندان چینی همکاری کنیم. در همین حال، وزیر آموزش و پرورش پاکستان به هیئت چینی اطمینان داد که حداکثر امنیت را برای دانشجویان چینی در محوطه دانشگاه فراهم می کند همچنین تمام نهادهای مربوطه در پاکستان جهت اطمینان از حداکثر امنیت برای دانش آموزان و معلمان چینی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

رانا تنویر حسین بیان کرد: 6000 دانشجوی پاکستانی هستند که قصد بازگشت به چین را جهت ادامه تحصیل دارند که تاکنون 250 تن از آنان موفق به مهاجرت گشته اند.

چینگ گوپنگ در پایان افزود: محدودیت های اعمال شده در چین به دلیل ویروس کرونا تا حد زیادی کاهش یافته است. وی به همین دلیل ابراز امیدواری کرد که دانش جویان پاکستانی به زودی برای ادامه تحصیل به چین سفر کنند.

ارسال نظر

 
1