خبر فوری

 
 
دیدار کمیساریای عالی کانادا با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :2001124659

19:50 1401/03/31


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و کانادا, دیدار, سرمایه گذاری, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, کمیساریای عالی کانادا,

وندی گلامور کمیساریای عالی کانادا در پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور در اسلام آباد دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | وندی گلامور کمیساریای عالی کانادا در پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور در اسلام آباد دیدار کرد؛ همچنین موضوع تقویت همکاری و روابط دوجانبه میان پاکستان و کانادا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، محمد شهباز شریف گفت: پاکستان به دنبال افزایش همکاری با کانادا در تجارت، سرمایه گذاری، انرژی، بهداشت و آموزش است و شرکت های کانادایی می توانند از سیاست های تجاری دوستانه دولت در پاکستان استفاده کنند. همچنین پروژه ریکودک (Rekodak) فرصت های شغلی و اقتصادی به ویژه برای مردم بلوچستان ایجاد می کند.

وی افزود: صلح و ثبات در افغانستان ضروری است و جامعه جهانی باید تلاش های خود را برای جلوگیری از بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان افزایش دهد.

در همین حال، نخست وزیر پاکستان با تاکید بر مواضع اصولی پاکستان در قبال موضوع اوکراین و اجرای قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد، از جامعه جهانی خواست برای حل مسالمت آمیز این موضوع از طریق دیپلماسی و گفتگو گام بردارد. وی  همچنین کمیساریای عالی کانادا را در جریان ارسال کمک های بشردوستانه از پاکستان به مردم اوکراین قرار داد.

وی بر ضرورت تقویت ارتباطات مردمی و دیدارهای سطح بالا بین پاکستان و کانادا تاکید کرد و گفت: هر دو کشور باید هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک را جشن بگیرند.

در ادامه این نشست، کمیساریای عالی کانادا گفت: شرکت های کانادایی تشویق خواهند شد تا به دنبال فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در پاکستان باشند.

وی همچنین از محمد شهباز شریف به دلیل همکاری پاکستان و کانادا پس از 15 آگوست 2021 و به ویژه کمک پاکستان در تخلیه شهروندان و. دیپلمات های کانادایی قدردانی کرد.

نخست وزیر پاکستان در پایان این نشست، از جاستین ترودو همتای کانادایی خود برای سفر به پاکستان دعوت کرد و گفت که این سفر باعث تقویت روابط پاکستان و کانادا خواهد شد.

ارسال نظر

 
1