خبر فوری

 
 
دیدار کمیساریای عالی زیمباوه با وزیر بازرگانی پاکستان
کد خبر :1117667533

13:22 1401/07/13


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و زیمبابوه, پنجاب, دیدار, سپهبد (بازنشسته) مارتین چیدوندو, سید نوید قمر, وزیر بازرگانی پاکستان, کمیساریای عالی زیمباوه,

سپهبد (بازنشسته) مارتین چیدوندو کمیساریای عالی زیمباوه با سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سپهبد (بازنشسته) مارتین چیدوندو کمیساریای عالی زیمباوه با سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر بازرگانی پاکستان طی این دیدار خواستار افزایش همکاری های پاکستان و زیمباوه در بخش های شرکتی به ویژه بخش های کشاورزی، دارویی و ماشین آلات شد.

وی بر رسیدن حجم مبادلات تجاری بین پاکستان و زیمباوه به پتانسیل کامل تاکید کرد و گفت که زیمباوه به دلیل عضویت در انجمن توسعه آفریقای جنوبی، می تواند در سومین کنفرانس توسعه تجارت پاکستان و آفریقا و نمایشگاه تک کشور که در تاریخ 29 نوامبر تا 1 دسامبر (8 تا 10 آذر) در شهر ژوهانسبورگ برگزار خواهد شد، نقش مهمی ایفا کند.

وی ابراز امیدواری کرد که تجار زیمباوه از نمایشگاه مذکور استقبال کرده و در آن حضور یابند که در نهایت منجر به تبادل هیئت های تجاری در کارگروه های مشترک تجاری و امضای موافقت نامه های تجاری خواهد شد.

کمیساریای عالی زیمباوه نیز طی این دیدار گفت: روابط تاریخی پاکستان و زیمباوه مبتنی بر احترام متقابل بوده و پاکستان پس از استقلال رسمی زیمباوه در سال 1980، در کنار ما ایستاده است.

وی طی این دیدار بر لزوم افزایش روابط هیئت های تجاری و اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان و زیمباوه به منظور دستیابی به پتانسیل کامل مبادلات تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

وی افزود: روابط تجاری بین دو کشور در حال افزایش است اما حجم کنونی مبادلات تجاری بین پاکستان و زیمباوه به پتانسیل کامل خود نرسیده است.

وی طی این دیدار به وزیر بازرگانی پاکستان برای همکاری با این کشور در نمایشگاه مذکور اطمینان داد و برای افزایش روابط تجاری بین دو کشور در بخش های کشاورزی، استخراج معادن، دفاع و ماشین آلات و تبادل هیئت های تجاری بین دو کشور به منظور کشف راه های افزایش همکاری های تجاری موافقت کرد.

وی همچنین طی این دیدار از وقوع بلای طبیعی سیل و ویرانی گسترده در پاکستان ابراز تاسف و همدردی کرد و برای همکاری با پاکستان در این شرایط سخت اطمینان داد.

وزیر بازرگانی پاکستان در پایان از کمیساریای عالی زیمباوه برای سفر به پاکستان در شرایط بحرانی کنونی تشکر و ابراز امیدواری کرد که گفتگوها بین دو کشور در آینده تداوم یابد.

ارسال نظر

 
1