خبر فوری

 
دیدار کمیساریای عالی بریتانیا با وزیر دارایی پاکستان
کد خبر :1066944927

13:45 1400/02/07


برچسب ها : پاکستان و بریتانیا, دکتر کریستین ترنر, شوکت ترین, وزیر خزانه داری پاکستان, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان, کمیساریای عالی بریتانیا,

دکتر کریستن ترنر کمیساریای عالی بریتانیا در اسلام آباد روز دوشنبه با شوکت ترین وزیر امور دارایی و درآمد دولت فدرال پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر کریستن ترنر کمیساریای عالی بریتانیا در اسلام آباد روز دوشنبه با شوکت ترین وزیر امور دارایی و درآمد دولت فدرال پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و لندن و گسترش سطح همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شوکت ترین وزیر امور دارایی پاکستان در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت ویژه روابط دوستانه میان پاکستان و بریتانیا ابراز داشت: پاکستان خواهان گسترش روابط و همکاری های اقتصادی خود با بریتانیا است، شهروندان پاکستانی مقیم بریتانیا از ارزش های گرانبهای کشور هستند.

وی همچنین از کمیساریای عالی بریتانیا برای همکاری و ارائه تسهیلات به ملت و دولت پاکستان در زمینه مقابله با ویروس کرونا تقدیر نمود و ضمن آگاه سازی کمیساریای عالی بریتانیا از اقدامات دولت پاکستان در جهت مراقبت و حمایت اجتماعی از مردم تحت طرح موسوم به «احساس» و ارائه پرداخت بسته های مالی حمایتی به افراد مستحق جامعه به ویژه قشر زنان تصریح کرد: طرح «احساس» نقش ویژه ای در زمینه کاهش مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف جامعه در نتیجه شیوع ویروس کرونا داشته است.

وی همچنین مقام بریتانیایی را از اقدامات صورت گرفته از جانب دولت پاکستان برای حفظ شرایط اقتصادی کشور آگاه ساخت، وی در ادامه با تمجید از زحمات و خدمات شهروندان پاکستانی مقیم خارج از کشور خاطرنشان کرد: شهروندان پاکستانی نتیجه تلاش های خود را به صورت ارزی به داخل کشور حواله می کنند که در اثر آن نه تنها حجم ذخایر ارزی پاکستان افزایش پیدا کرده است بلکه ارزش پول ملی(روپیه) نیز افزایش پیدا کرده است.

وزیر دارایی پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با کمیساریای عالی بریتانیا بار دیگر بر تعهد دولت برای همکاری در جهت پیشرفت و امنیت آینده مردم پاکستان همراه با تثبیت اقتصاد کلی، اصلاحات اساسی و شرکای توسعه یافته پاکستان تأکید کرد.

دکتر کریستن ترنر کمیساریای عالی بریتانیا نیز در این دیدار از جانب دولت بریتانیا نسبت به تداوم حمایت ها و همکاری های دولت خود با دولت و مردم پاکستان اطمینان دهی نمود.

ارسال نظر

 
1