خبر فوری

 
دیدار کمیساریای عالی بریتانیا با وزیر حقوق بشر دولت پاکستان
کد خبر :110055158

10:52 1401/03/28


برچسب ها : پاکستان و بریتانیا, دکتر کریستین ترنر, ریاض حسین پیرزاده, وزیر فدرال حقوق بشر, کمیساریای عالی بریتانیا,

دکتر کریستین ترنر کمیساریای عالی بریتانیا در اسلام آباد روز گذشته به همراه انتونیا مره دبیر دوم حقوق بشر کمیسیون عالی بریتانیا با میان ریاض حسین پیرزاده وزیر امور حقوق بشر دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر کریستین ترنر کمیساریای عالی بریتانیا در اسلام آباد روز گذشته به همراه انتونیا مره دبیر دوم حقوق بشر کمیسیون عالی بریتانیا با میان ریاض حسین پیرزاده وزیر امور حقوق بشر دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و لندن و دیگر موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور حقوق بشر پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به کمیساریای عالی بریتانیا بر اهمیت روابط دیرینه تاریخی میان ملت و دولت‌های دو کشور تاکید ورزید و خواستار تعمیق بیش از پیش این روابط در تمام زمینه‌ها شد.

ریاض حسین پیرزاده با اشاره به اولویت‌های وزارت خانه خود خاطرنشان کرد: توجه به مسائل بلوچستان که مردم آن توسط دشمن همسایه ما یعنی هند مورد استیصال واقع می‌شوند از جمله اولویت‌های نخست ماست.

وی در ادامه بر جامعه جهانی تاکید نمود جنایت‌های جاری در منطقه اشغالی جامو و کشمیر و نقض صریح حقوق بشر در این منطقه از سوی هند را پیگیری کرده و هند را در این زمینه سرزنش و مجازات کنند.

وزیر امور حقوق بشر پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به حضور مهاجران افغان در این کشور ابراز داشت: پناهجویان افغان در آزادی کامل به گذران زندگی در پاکستان مشغول هستند، اما پس از بروز جنگ در افغانستان عنصر افراط گرایی و عدم مدارا به جامعه اجتماعی ما افزوده شده است.

ارسال نظر

 
1