خبر فوری

 
 
دیدار کمیساریای عالی بریتانیا با وزیر ارشد ایالت بلوچستان پاکستان
کد خبر :610906579

15:59 1399/11/10


برچسب ها : پاکستان و بریتانیا, جام کمال خان, دولت محلی ایالت بلوچستان, دکتر کریستین ترنر, وزیر ارشد ایالت بلوچستان, کمیساریای عالی بریتانیا,

کریستین ترنر کمیساریای عالی بریتانیا در اسلام آباد امروز جمعه با جام کمال خان وزیر ارشد ایالت بلوچستان پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


کویته: به گزارش راز نیوز| کریستین ترنر کمیساریای عالی بریتانیا در اسلام آباد امروز جمعه با جام کمال خان وزیر ارشد ایالت بلوچستان پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار که مسئولان و شخصیت های مختلفی همچون کرس کائه مدیر کشوری سازمان برنامه جهانی غذا، وزرای بهداشت و تغذیه دولت محلی بلوچستان حضور داشتند، دو طرف پیرامون موضوعات مختلفی همچون بهداشت، تغذیه، تغییرات اقلیمی، آموزش زنان، کشاورزی، توسعه بخش ورزش در ایالت بلوچستان و دیگر موضوعات مورد علاقه منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار تصویب شد با همکاری مشترک سازمان برنامه جهانی غذا و دولت بریتانیا مبلغ 3 میلیون و 500 هزار پوند در جهت توسعه بهداشت و سلامتی در بلوچستان اختصاص داده شود، با اعطای این مبلغ نیازهای غذایی کودکان و زنان تامین خواهد شد.

کمیساریای عالی بریتانیا در این خصوص اظهار داشت: طبق این برنامه تلاش می شود با غلبه بر سوء تغذیه امنیت غذایی مردم به ویژه زنان و کودکان تامین گردد.

وی همچنین نسبت به تسریع اقدامات برای آموزش زنان و دختران و ثبت نام آنان در مراکز آموزشی و همچنین مقابله با تغییرات اقلیمی ابراز علاقه نشان داد.

وی با بیان اینکه این نخستین سفر وی به ایالت بلوچستان است ابراز امیدواری نمود در آینده ای نزدیک مجددا از این منطقه بازدید داشته باشد، وی با ابراز خرسندی نسبت به سفر خود به ایالت بلوچستان گفت: دولت بریتانیا برای توسعه اقتصادی و اجتماعی مردم بلوچستان به همکاری های خود ادامه خواهد داد.

جام کمال خان وزیر ارشد دولت محلی بلوچستان نیز در این دیدار با استقبال از برنامه های توسعه ای و رفاهی دولت انگلیس اظهار داشت: دولت محلی نیز اقداماتی برای توسعه اقتصادی-اجتماعی مردم منطقه انجام داده است.

وی با بیان اینکه بخش بهداشت و سلامت از توجه ویژه دولت محلی برخوردار است گفت: بر اساس برنامه توسعه ای وزیر ارشد دانش آموزان دختر اقشار ضعیف کمک های مالی ماهیانه را دریافت می کنند، علاوه بر این تحت برنامه آر تی اس ام حضور دانش آموزان دختر و پسر بر سر کلاس طبق مکانیزم هدفمند کنترل و ارزیابی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه سی پیک و برپایی مراکز ویژه اقتصادی و صنعتی فرصت های شغلی مختلف را به همراه خواهد داشت، وی با تاکید بر اهمیت گسترده بودن جغرافیایی ایالت بلوچستان و منافع آن گفت: این منطقه از لحاظ تولید محصولات کشاورزی مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با تقدیر از کمیساریای عالی بریتانیا خاطرنشان کرد: پاکستان و بریتانیا از روابط و مناسبات بسیار خوبی برخوردار هستند که نیازمند توسعه بیش از پیش این روابط بر اساس پتانسیل های موجود می باشد.

ارسال نظر

 
1