خبر فوری

 
 
دیدار کمیساریای عالی بریتانیا با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1617342874

14:12 1401/01/31


برچسب ها : بوریس جانسون, پاکستان و انگلیس, پاکستان و بریتانیا, دکتر کریستین ترنر, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, کمیساریای عالی بریتانیا,

دکتر کریستن ترنر مسئول کمیسیون عالی بریتانیا در اسلام آباد روز چهارشنبه با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر کریستن ترنر مسئول کمیسیون عالی بریتانیا در اسلام آباد روز چهارشنبه با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص امور مربوط به روابط دوجانبه و دیگر موضوعات منطقه ای و جهانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان، کمیساریای عالی بریتانیا بر عهده گرفتن مقام نخست وزیری پاکستان را به شهباز شریف تبریک گفت و به نیابت از دولت بریتانیا برای وی آرزوی موفقیت و سلامتی نمود.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار از پیام تبریک بوریس جانسون همتای بریتانیایی خود تقدیر نمود و افزود: پاکستان اهمیت بسیاری برای مناسبات خود با بریتانیا که مبتنی بر منافع مشترک و روابط تاریخی همه جانبه می باشد قائل است.

وی همچنین بر لزوم توسعه روابط میان پاکستان و بریتانیا در بخش های مختلف به ویژه در زمینه تجارت و سرمایه گذاری تاکید ورزید و به تشریح اهمیت تقویت مناسبات استراتژیک میان دو کشور پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در این دیدار با اشاره به حضور نزدیک به 1.6 میلیون نفر از شهروندان پاکستانی در بریتانیا و نقش آنان در توسعه روابط میان دو کشور بر لزوم تقویت همکاری مشترک جهت ایجاد مکانیزم مهاجرت قانونی تاکید نمود تا از این طریق تمامی ظرفیت های موجود مورد بهره برداری قرار گیرد.

محمد شهباز شریف همچنین از همکاری بریتانیا و اقدامات وی در جهت توسعه بخش های آموزشی، درمانی و دیگر زمینه های اجتماعی تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1