خبر فوری

 
 
دیدار کمیساریای عالی انگلیس با وزیر امور مذهبی پاکستان
کد خبر :1852423896

11:20 1401/07/29


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و انگلیس, پنجاب, دکتر کریستین ترنر, دیدار, مفتی عبدالشکور, وزیر امور مذهبی پاکستان, کمیساریای عالی انگلیس,

کریستین ترنر کمیساریای عالی انگلیس با مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | کریستین ترنر کمیساریای عالی انگلیس با مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله امنیت منطقه، ریشه کن کردن افراط گرایی و افزایش همکاری مشترک دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور مذهبی پاکستان طی این دیدار گفت: وزارت امور مذهبی پاکستان برای توسعه و رفاه تمام مسلمانان و غیرمسلمانان پاکستان به طور یکسان در حال تلاش است. حکومت طالبان افغانستان مخالف درس خواندن دختران نیست بلکه مسئله اصلی آن ها صلح، امنیت، و مداخله جهانی است.

وی افزود: رفتار خوب با اقلیت ها در پاکستان برگرفته از تعالیم پیامبر اسلام و قانون اساسی کشور است و نمونه ای از آن در دنیا وجود ندارد.

وی گفت: افزایش روابط دو کشور برای جلوگیری از حوادث ضد اسلامی و افراط گرایانه یک امر ضروری است. دین اسلام، مردم و دولت پاکستان مخالف افراط گرایی مذهبی و استفاده نادرست از دین هستند. آژانس های اطلاعاتی کشورهای دشمن با استفاده از بیکاری و سوء استفاده از دین در حال ایجاد ناامنی در پاکستان هستند. فواید خاص قدرت های خارجی مانع ایجاد ثبات در پاکستان طی 40 سال گذشته شده است.

وی همچنین گفت: تروریسم، تغییرات آب و هوایی، پناهندگان و غیره موجب تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد ضعیف پاکستان شده اند. کشورهای خارجی به بهبود بهداشت، آموزش و ایجاد فرصت های شغلی در پاکستان کمک کنند. جنگ، راه حل مشکلات نیست. با استفاده از مذاکرات معنادار، اوضاع  می تواند بهتر شود.

کمیساریای عالی انگلیس نیز طی این دیدار گفت: انگلیس در حال تلاش برای بهبود امنیت، اقتصاد، هماهنگی بین ادیان و روابط دوجانبه در منطقه است. ترویج روابط مستحکم، آزادی مذهبی و مدارا در سطح عمومی از اولویت های پاکستان و انگلیس است.

وی افزود: ما علاوه بر از بین بردن تصور اشتباه از پاکستان، تلاش کردیم تغییرات مثبتی در دستورالعمل های سفر به انگلیس و فعال شدن سفرهای هوایی به آن صورت گیرد.

وی گفت: انگلیس به سیل زدگان پاکستان 100 میلیون پوند کمک مالی کرد. ما با تمام ذینفعان در تماس هستیم. انگلیس آماده همکاری به منظور بهبود اسکان مجدد پناهندگان، احیای اقتصاد، ریشه کن کردن افراط گرایی و آموزش کودکان است. بدون شک دشمنان پاکستان به دنبال ایجاد بی ثباتی و ناامنی در پاکستان هستند.

وی همچنین گفت: انگلیس برای آسیب دیدن اقتصاد پاکستان به دلیل مبارزه با تروریسم و جان باختن 80 هزار نفر از شهروندان این کشور ارزش قائل است. ما از مذاکرات با معنا با افراط گرایان حمایت می کنیم.

ارسال نظر

 
1