خبر فوری

 
دیدار کاردار سفارتخانه چین در اسلام آباد با وزیر کشور پاکستان
کد خبر :1702803475

17:03 1401/02/20


برچسب ها : امنیت ملی, پاکستان و چین, پروژه سی پیک, رانا ثناء الله, روابط دوجانبه, سفارتخانه چین, سفارتخانه چین در پاکستان, سی پیک, وزیر کشور پاکستان,

خانم پینگ چن شیو کاردار سفارت چین در اسلام آباد امروز با رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم پینگ چن شیو کاردار سفارت چین در اسلام آباد امروز با رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان دیدار کرد.

در این بین طرفین به همراه روابط دوجانبه، در زمینه امور مورد علاقه مشترک نیز به رایزنی و تبادل نظر پرداختند. کاردار سفارت چین ضمن عرض تبریک به رانا ثناء الله بابت انتصاب وی در سمت وزارت کشور، در مورد تضمین امنیت شهروندان چین و بهبودی بیشتر مناسبات دوطرفه به گفتگو پرداخت.

براساس جزئیات منتشر شده در این بین همچنین در مورد گسترش بیشتر تعاملات دوجانبه، تسهیل صدور روادید برای شهروندان چینی صحبت شد.

وزیر کشور پاکستان ضمن ابراز تاسف و عرض تسلیت بابت کشته شدن اتباع چینی مقابل دانشگاه کراچی، خاطر نشان ساخت که مناسبات و روابط میان دو کشور دیرینه و غیرقابل افول هستند. شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، چین را بهترین و قابل اعتماد ترین دوست پاکستان می داند و دولت ائتلافی ما به رهبری شهباز شریف، روابط پاکستان و چین را به اوج جدیدی خواهد رساند.

وی افزود: پاکستان اجازه نخواهد داد که هیچ توطئه داخلی یا خارجی دوستی فیمابین را از بین ببرد و قطعا عوامل رویداد تروریستی مقابل دانشگاه کراچی را مجازات خواهیم کرد. دولت برای تامین کامل امنیت شهروندان چین، از تمامی تجهیزات و پتانسیل استفاده می کند. در وزارت خارجه بخشی با عنوان "امنیت ملی خارجی" را با هدف اطمینان از ارتباط موثر در پاکستان برای تامین امنیت اتباع خارجی به ویژه اتباع چینی ایجاد کرده ایم. همچنین برای اتباع چینی که در پروژه های تحت سی پیک فعالیت می کنند نیز امنیت کامل را برقرار کرده ایم. جهت جلوگیری از انجام مجدد عملیات های تروریستی این چنینی، هماهنگی میان فدرال و ایالت ها درحال انجام است.

کاردار سفارت چین ضمن تاکید بر مجازات عوامل حمله تروریستی مقابل دانشگاه کراچی، اظهار داشت که همکاری چین در توسعه پاکستان ادامه خواهد داشت و پروژه سی پیک نماد دوستی و روابط خوب پاکستان و چین است.

ارسال نظر

 
1