خبر فوری

 
دیدار چودری محمد سرور فرماندار پنجاب با وزیر انگلیس در لندن پیرامون وضعیت وخیم افغانستان
کد خبر :1819521467

17:30 1400/09/14


برچسب ها : افغانستان, بحران اقتصادی, بحران انسانی, بحران غذایی, پاکستان و انگلیس, چودری محمد سرور, دیدار, فرماندار پنجاب, ملاقات,

چودری محمد سرور فرماندار پنجاب در جریان سفرش به انگلیس با زک گلداسمیت وزیر انگلیس در لندن دیدار و گفتگو کرد.


 

لندن: به گزارش راز نیوز | چودری محمد سرور فرماندار پنجاب در جریان سفرش به انگلیس با زک گلداسمیت وزیر انگلیس در لندن دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، روابط دو کشور، افغانستان و سایر موضوعات از جمله وضعیت کنونی منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

چودری محمد سرور فرماندار پنجاب توضیحاتی برای وزیر انگلیس در مورد مسائل اقتصادی و سایر مسائل پیش روی مردم افغانستان و اقدامات پاکستان برای صلح افغانستان ارائه کرد.

چودری محمد سرور گفت: بسیار خوب است که رسیدن به یک موضع مشترک در قبال اوضاع افغانستان طی نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در پاکستان صورت می گیرد، زیرا این وظیفه همه جهان از جمله امت اسلام است که از موضوع افغانستان دفاع کنند.

وی ادامه داد: برخی بجای اینکه در پی اتخاذ سیاست نادیده گرفتن و بی اهمیت جلوه دادن وضعیت افغانستان باشند، باید نقش خود را در تامین امکانات اولیه مردم افغانستان از جمله غذا و نوشیدنی و حفاظت از بشریت ایفا کنند، همچنین جهان باید درک کند که اگر به این موضوع مهم رسیدگی نشود، ممکن است یک بحران انسانی به وجود آید.

وی افزود: همچنین اگر مواد اولیه خوراکی و غیره در آنجا به موقع تامین نشود و منابع مالی نیز مسدود بماند، خطر بحران شدید اقتصادی رخ خواهد داد و به دلیل کمبود منابع مالی از سوی رهبری افغانستان، مشکلاتی مانند کمبود مواد غذایی رو به افزایش است و در صورت عدم اتخاذ تدابیر به موقع، 22.8 میلیون افغانستانی ممکن است دچار سوءتغذیه شوند..

وی گفت: تنها گذاشتن افغانستان در شرایط کنونی یک اشتباه تاریخی خواهد بود، بنابراین نیاز است که جهان، اکنون به وضعیت کنونی افغانستان توجه کرده و از رهبری افغانستان برای ارائه خدمات اساسی به افغانستان حمایت کامل کند و با تلاش و پشتکار می توان از یک بحران بزرگ جلوگیری کرد.

در این دیدار، زک گلداسمیت وزیر بریتانیا با اطمینان از تدابیر لازم برای حفاظت از امکانات اولیه و حقوق بشر در افغانستان موافقت کرد و گفت: حفاظت از بشریت در افغانستان مسئولیت همه بوده و دولت انگلیس در این زمینه نقش خود را ایفا خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1